Când apelezi la un freelancer?

  • Când echipa ta are un volum prea mare de lucru. Poate ai o anumită perioadă a anului mai aglomerată (perioade de sărbători, proiecte speciale sau anuale), iar angajarea și trainingul unui om nou ar consuma prea mult timp și resurse.
  • Când ai proiecte sau procese specifice pe care le poți externaliza ușor
  • Când ai nevoie de idei noi. Freelancerii care lucrează în domeniu pot conecta mai multe informații și vin cu abordări inovative.

 Motive să lucrezi cu un freelancer

  • Alegi sa plătești doar pentru munca efectuată și proiectul dorit.
  • Spre deosebire de un angajat full-time, lucrul cu un freelancer îți economisește bugetul alocat pe training, asigurări de sănătate, beneficii angajați, birou și echipamente, ore de lucru neproductive.
  • Stabilești clar de ce ai nevoie de la freelancer și bugetul alocat
  • Ca și client, tu știi cel mai bine care este nevoia ta de la un freelancer. De aceea, ai control asupra cerințelor de la proiect și asupra bugetului pe care îl poți aloca. Desigur, e nevoie să te adaptezi la prețurile din piață, mai ales când vrei pe cineva cu expertiză ridicată, însă și aici există foarte multă varietate în profesioniștii pe care îi poți găsi. De obicei, plătești la final, când proiectul este livrat si ai si garantie pentru munca depusa.
  • Flexibilitate: alegi cu cine să lucrezi și când, de oriunde
  • Poți apela la profesioniști din orice domeniu, din orice țară sau localitate. Ai multă varietate în selecția profesioniștilor după CV, portofoliu, competențe.
  • De asemenea, găsirea și contractarea unui freelancer e un proces mai rapid decât recrutarea și angajarea unui om nou în echipa ta, seriozitatea unui freelancer este mai mare decat a unui posibil angajat care la start date i-a murit catelul, pisica sau a primit o oferta mai buna.
  • Un alt avantaj este că, dacă un colaborator în regim freelance nu livrează la calitatea dorită, poți oricând să renunți la colaborare și să găsești pe altcineva, în limitele legale și etice.
  • Poți apela la freelancerii din mai multe țări, platforme internaționale de acest gen există de mult timp. Ce e deja cunoscut e că mulți români sunt deja foarte bine pregătiți ca specialiști. În România, găsești o varietate de profesioniști cu care te poți înțelege în limba natală, poți comunica mai ușor și rapid cerințele, poți da feedback mai eficient, pot livra la calitate înaltă proiectele de care ai nevoie.
  • Un freelancer are abilități și competențe specifice
  • De ce mai multe ori freelancerii sunt profesioniști nișați în domeniul lor, care își folosesc experiența, abilitățile dobândite anterior și pasiunea. De multe ori, sunt și conectați la noutățile din domeniul lor. Au lucrat cu mai mulți clienți în trecut, își folosesc cunoștințele acumulate, sunt experți în nișa lor de activitate.
  • De multe ori nu găsești mereu expertiza de care ai nevoie în echipa ta..
  • Poti reduce nivelul de volumul al echipei tale
  • Angajati sunt valorosi desigur, mai ales dacă vor, să învețe lucruri noi. Însă pot ajunge de multe ori suprasolicitați de taskuri, frustrați că le ceri prea multe sau pur și simplu oricât de responsabili ar fi, timpul nu le permite să acopere toate necesitățile business-ului. Poți risca ca angajații buni să-ți plece dacă le ceri prea multe.
  • Lucrul cu un freelancer extern, mai ales dacă îl repartizezi unui coleg, îl poate motiva și pe acesta să învețe lucruri noi de la un profesionist și să învețe cum să gestioneze relația cu un furnizor și ce să-i ceară, bineînțeles daca colegul este deschis la asta, iar proiectul are șanse mai mari să fie finalizat la timp și la calitatea de care ai nevoie.
  • Găsesc mai repede varietate și idei inovative!
  • De multe ori freelancerii tind să fie mai inovativi și receptivi la tehnologii noi, la idei și sugestii inedite. Desigur, aceste lucruri pot veni și din echipa ta. Diferența este că un freelancer cu experiență în mai multe proiecte și arii poate veni cu conexiuni și idei noi, acumulate din lucrul practic la aceste proiecte și din faptul că se informează constant de noutățile din piață.