Salariul în anunțul de angajare se dovedește a fi una dintre cele mai importante informații pentru un viitor angajat. Pe lângă fișa postului și condițiile de muncă cuprinse în anunț, salariul stârnește cel mai mare interes.

 

Este salariul cea mai importantă informație pentru un candidat?

Sunt mai multe lucruri care ne fac să credem că da.

  • dezvăluirea salariului încă din anunțul de angajare, îi ajută pe candidați să decidă dacă să aplice sau nu pentru un loc de muncă.
  • informațiile despre câștiguri și modul în care acestea au fost furnizate afectează opinia sa despre angajator/agenția de ocupare a forței de muncă.

Cum multe companii, decid totuși să nu includă informații despre salariu în anunț, mulți dintre candidați pot crede că:

  • angajatorul nu este decis încă dacă salariul pentru acest post este adecvat
  • salariul este atât de mic încât angajatorul însuși a preferat să nu ofere această informație
  • poate descuraja candidații să trimită o cerere.

Considerăm că pentru a atrage candidații să aplice, este mai bine să precizăm valoarea salariului în anunțul de angajare. Transparența ofertei de muncă poate crește numărul de cereri pentru postul propus.

 

Pentru a câștiga încrederea candidaților – cum să scriem despre salariu într-o ofertă de muncă?

Mai jos am pregătit o listă cu câteva sfaturi oferite de portalul de locuri de muncă europa.jobs:

  1. Comparați ofertele de muncă postate de alte companii din domeniu

Primul pas înainte de publicarea ofertei de muncă, căutați anunțuri de muncă care includ salarii pentru postul pentru care căutați să angajați. Comparați aceste oferte, cu oferta de salarizare pe care o aveți pregătită pentru acest post.

Mai mult, căutați în anunțul companiilor concurente structura de salarizare, inclusiv:

  1. sistem de bonusuri
  2. beneficii ale angajaților

Unde puteți găsi informații legate de oferte de muncă?  Puteți, de exemplu, să utilizați fișierele de salarizare, să răsfoiți portaluri de locuri de muncă (cum ar fi europa.jobs), să urmăriți companiile de recrutare.

  1. Nu folosiți termenii banali în anunț

Vă sugerăm să evitați termeni precum:

  • plătiți în funcție de profil sau pe baza experienței;
  • salariu negociabil sau atractiv.

De ce nu ar fi indicat să folosiți acești termeni?

Termenii mai sus menționați sunt lipsiți de specificitate. Adjectivul „atractiv” care însoțește cuvântul salariu amână adesea depunerea cv-urilor de către candidați. Acest lucru s-ar putea traduce ca sistem de bonusare inegal și instabil.

  1. Anunțul de muncă ar trebui să cuprindă o scară de salarizare (interval al remunerației)

Această scară de salarizare este utilă atunci când se negociază suma finală a salariului. Ne dă posibilitatea să ne încadrăm în intervalul indicat. În oferta de muncă puteți specifica ce aptitudini sunt necesare și sunt binevenite.

Intervalul salarial, oferă candidatului informații despre companie, care este valoarea maximă a salariului și perspectivele sale!

  1. Transparența – cel mai important lucru într-un anunț de angajare

Scrieți despre salariu într-o manieră transparentă și oferiți cât mai multe informații posibil. Anunțurile care ascund informații importante, redactate evaziv, dăunează imaginii companiei.

Percepția candidaților – aceștia pot crede că agenția sau angajatorul nu sunt de încredere.

O ofertă de muncă transparentă este o soluție ideală pentru companiile mici care nu au prea multe resurse financiare. Își sporesc atractivitatea oferind candidaților perspective mai largi de dezvoltare.

  1. Nu toți candidații pun accent de salariu

Unii candidați pun pe primul plan prestigiul companiei sau oportunitățile de dezvoltare profesională și nu salariul.

Pentru astfel de candidați, anunțul companiei, ar trebui să cuprindă ceea ce o diferențiază față de alte companii și ce anume l-ar putea face pe candidat să vrea să lucreze pentru compania dvs. Menționați acest lucru lângă informațiile dvs. de salariu. Aflați ce este în tendințe și ce este important pentru angajații din industria dvs.