Un nou studiu arată că trecerea companiei Microsoft la munca la distanță a afectat comunicarea și colaborarea între diferite grupuri de afaceri din cadrul companiei, amenințând productivitatea angajaților și inovația pe termen lung.

„Fără intervenție, efectele pe care le-am descoperit au potențialul de a influența capacitatea lucrătorilor de a achiziționa și de a partaja noi informații între grupuri și, ca urmare, afectează productivitatea și inovația”, scriu aceștia într-o postare. „Având în vedere aceste constatări, companiile ar trebui să aibă grijă dacă și cum aleg să adopte politici pe termen lung de lucru de la domiciliu”.

Studiul Microsoft mai arată că munca la distanță a schimbat, de asemenea, modul în care angajații comunică, determinându-i să se bazeze mai frecvent decât înainte pe comunicarea asincronă, cum ar fi e-mailurile și mesajele instantanee, și mai rar pe comunicarea sincronă, cum ar fi apelurile audio și video.

„Pe baza cercetărilor anterioare, credem că trecerea la medii de comunicare mai puțin„ bogate ”ar fi putut face mai dificilă transmiterea și procesarea informațiilor complexe de către lucrători”, scriu cercetătorii Microsoft.

Un studiu separat a evaluat sentimentele angajaților Microsoft pe baza sondajelor interne:

  • Angajații Microsoft raportează că sentimentele lor de incluziune și de sprijin din partea managerilor sunt la maxim din toate timpurile. În medie, sondajele indică, de asemenea, că angajații Microsoft se simt la fel de productivi ca înainte.
  • Mulți angajați își doresc să găsească echilibrul între viața profesională și viața personală, timpul pentru concentrare și timpul pentru colaborare. Cu toate acestea, în funcție de circumstanțele lor individuale, unii consideră că lucrul de acasă este cel mai bun mijloc de realizare a acestor obiective, în timp ce alții consideră că accesul la birou este soluția ideală.

Microsoft declară că rezultatele arată importanța flexibilității și a comunicării dintre manageri și angajați în setările de lucru la distanță și hibride.

Compania anunță, de asemenea, noi funcții în Teams, LinkedIn și alte produse menite să abordeze unele dintre provocările relevate de date. Exemplele includ noi camere compatibile cu AI pentru urmărirea difuzoarelor în sălile de conferințe, o caracteristică PowerPoint care integrează un flux de camere Teams și o nouă caracteristică de hotdesking în Teams care îi ajută pe lucrători să găsească spații de lucru deschise la birou.

Sursa: https://www.geekwire.com/2021/study-microsoft-employees-shows-remote-work-puts-productivity-innovation-risk/