În cadrul conferinței Magnetico de la Oradea, de pe 24 octombrie, Tímea Mozgirs, Head of Sales and International Expansion, Blue Colibri, a adus în discuție importanța comunicării interne și modalitățile prin care aceasta poate deveni un instrument eficient în păstrarea angajaților motivați și implicați.
„Este foarte important să acordăm atenție comunicării interne. Conform unui studiu USC, mai mult de jumătate dintre colegii voștri nu au idee despre obiectivele sau viziunea companiei. Deci cum vă așteptați ca ei să contribuie? 71% au spus că, în situația în care procesele de comunicare internă sunt pe placul lor, nu le place calitatea conținutului. Observăm că oamenii vor pleca dacă nu le spunem ce să facă, însă vedem și că nevoia de conținut s-a schimbat. Ei au nevoie de un conținut ce poate fi consumat ușor. Trebuie să învățăm să cultivăm o frică de a rata ceva (engl. FOMO) în cadrul organizației. Pentru asta, trebuie să identifici care sunt influencerii tăi, acei oameni care sunt un fel de staruri, precum Taylor Swift, să spunem, și să încurajezi acești oameni să interacționeze cu conținutul tău. Fă-i parte din strategie – pune-i să vorbească despre acele subiecte pe care tu, ca organizație, vrei să le comunici”, a spus Timea.
Bogdan Băbălău, Talent Acquisition Manager, Plexus Corp, a vorbit în cadrul aceluiași eveniment despre motivație și employee engagement. „Gallup a făcut un studiu din care relevă că orice angajat are 12 întrebări. Știu ce se așteaptă de la mine la locul de muncă? Am echipamentul și materialele necesare pentru a-mi face munca? La locul de muncă am posibilitatea de a face în fiecare zi ceea ce știu să fac cel mai bine? În ultimele 7 zile am fost lăudat(ă) pentru munca bine făcută? Șefului sau altei persoane îi pasă de mine ca persoană? Există la locul de muncă cineva care să mă încurajeze să mă dezvolt? La locul de muncă părerile mele par să conteze? Misiunea sau țelul companiei mă fac să cred că munca mea este importantă? Colegii mei sunt adepții unei munci de calitate? La locul meu de muncă am un prieten foarte bun? În ultimele 6 luni a discutat cineva cu mine despre progresul meu? În ultimul an am avut posibilitatea de a învăța și a mă dezvolta? Vă încurajez să faceți acest test – l-am aplicat de multe ori în companii și am constat că realitatea bate filmul. De multe ori, un lucru este reflectat în exterior și altceva se întâmplă în interior. Google și-au studiat cei 66.000 de angajați, timp de doi ani, pentru a vedea care sunt elementele care definesc cele mai bune echipe din compania. Ei au ajuns la concluzia că sunt 5 aspecte cruciale: siguranță psihologică, asumare, structură și claritate – hai să fim reali când vorbim de responsabilitățile oamenilor, nu o fișă de post care nu are legătură cu realitatea. Alte aspecte sunt și semnificația, scopul – oamenii să mai facă și altceva decât munca în sine și să aibă un impact”, a spus el.
În continuare, reprezentanții Romanian Software, Aurelian Chitez, Director of Sales, și Mihaela Colesnic, Tax & Legal Manager, au adus în discuție provocările, conformitatea și adaptabilitatea prin soluții HR digitale. „Am făcut un studiu la peste 800 de clienți și 1000 de respondenți, în care am colectat cele mai mari provocări legate de modificările legislative, impactul asupra soluțiilor noastre și modificările ce ar putea să apară în viitorul imediat”, a spus Aurelian.
„Se tot vorbește despre impozitarea progresivă, degresivă. Am auzit zilele trecute unele declarații care spuneau că s-ar păstra cota unică, însă rămâne de văzut – aceasta ne-ar impacta foarte mult. Vorbim și despre alternativele pentru taxarea persoanelor cu venituri mici. Zilele trecute, a fost publicat un Proiect de Hotărâre de Guvern în ceea ce privește salariul minim brut pe țară garantat – trebuie transpusă și directiva europeană care prevede ca salariul minim să nu fie mai mic de 50% din salariul mediu brut. Au fost discuții, însă vom vedea începând cu 1 ianuarie 2025, unde ne vom situa cu salariul minim. Știm că se va schimba și sistemul REVISAL. Va trebui să introducem și nivelul de studii pentru fiecare salariat în parte. Vom vedea exact cum – sunt propuneri de modificare și în ceea ce privește datele”, a continuat Mihaela.
„Cel mai important este că partea de transmitere a informațiilor care ajung spre REVISAL se va face în timp real. Un aspect important va fi preluarea de istoric – anterior, era un aspect destul de dificil. Vei avea acces în timp real la tot ce înseamnă istoric și vei putea schimba furnizorul de pe o zi pe alta”, a intervenit Aurelian.
17 profesioniști din domeniu au discutat, pe 24 octombrie, la ediția de la Oradea a proiectului „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices” despre cum pot brandurile să rămână atractive în ochii candidaților, într-o piață a muncii definită de numeroase transformări – de la modelele de lucru la schimbarea priorităților și așteptărilor oamenilor și până la diversitatea generațională care este prezentă în organizații.
Eveniment a fost organizat de BusinessMark. Platformele Oameni și Companii – EventsMax.ro și GlobalHRManager.ro – sunt parteneri de comunicare a evenimentelor BusinessMark.