Alina Cristocea, HR Manager, LEONI Wiring Systems Pitești, a vorbit în cadrul conferinței MAGNETICO de la Pitești despre strategia de digitalizare a companiei și modul în care aceasta are impact asupra activității angajaților. „Suntem unul din cei mai mari exportatori din România și unul din cei mai mari angajatori din țară, având 12.000 de salariați. Am crescut cu 1000 de salariați în 2023. Știm cât de greu este să atragem forța de muncă, dar și să îi păstrăm. Dacă vorbim despre digitalizare, aceasta face parte din viața noastră de zi cu zi. Fără ea, nu putem progresa, nu putem crește business-ul. Noi investim foarte mult în digitalizare – avem chiar un departament cu oameni specializați pe zona de automatizare. În ultimii 7 ani, am implementat o serie de inițiative care ne ajută foarte mult în activitate. Una dintre ele este legată de automatizarea generării documentelor administrative, ceea ce ne ajută foarte mult, având în vedere că avem un număr atât de mare de angajați. Când acest proces a fost implementat, colegii din HR au simțit nesiguranță cu privire la job-urile lor, însă le-am explicat colegilor că, astfel, pot face altceva și pot lucra în zone strategice pentru HR. Astăzi, sunt fericiți că fac mai mult decât o muncă repetitivă și administrativă. Vorbim și despre digitalizarea feedback-ului, pentru că acesta este important pentru îmbunătățirea performanței, dar și pentru dezvoltarea abilităților și competențelor. Am identificat și provocări în acest proces de transformare digitală, precum: rezistența la schimbare, pentru că oamenii ies din zona de confort. Noi am reușit să reducem reticența la schimbare printr-o comunicare activă. O altă provocare este lipsa cunoștințelor digitale. Astfel, avem programe de dezvoltare pentru a asimila noi competențe digitale – nu doar pentru white collars, ci pentru toți angajații”, a spus Alina Cristocea.

Robert Schmidt, Sales & Marketing Director, Smartree, a prezentat rezultatele unui studiu ce relevă discrepanța dintre perspectivele și așteptările angajaților și candidaților și cele ale oamenilor de HR. „Am făcut un studiu pentru a vedea care sunt așteptările angajaților, care este viziunea oamenilor de HR și dacă cele două tabere se aliniază. Am avut 751 respondenți și am constatat că, din păcate, cele două perspective nu coincid. I-am întrebat pe oamenii de HR cum cred că va evolua fluctuația de personal în industria în care activează. Am observat o viziune destul de optimistă a oamenilor de HR. Atunci când am pus întrebarea candidaților și angajaților, perspectiva nu mai e așa optimistă. În industria IT, 57-58% dintre oameni fie își caută deja un job, fie iau deja în calcul această opțiune. Am vrut să vedem și ce îi motivează pe oameni să rămână în companii, iar angajații au răspuns că își doresc oportunități de dezvoltare din punct de vedere profesional. Recomand oamenilor de HR să se uite foarte atent la modul în care comunică și să se asigure că această comunicare nu este unidirecțională. Este important să am feedback de la oameni. I-am întrebat pe angajați și ce i-ar motiva să facă o schimbare. Pe primele două locuri, am descoperit că oamenii au nevoie de oportunități reale de dezvoltare a carierei și un mediu de lucru sănătos. Pentru a ști ce este un mediu de lucru sănătos, trebuie să îi ascultăm pe acești oameni, să vedem ce anume își doresc”, a punctat Robert Schmidt.

În continuare, Adrian Dinu, CEO, Creasoft IT, a prezentat noutățile din 2024 în ceea ce privește pontajul electronic și digitalizarea dosarelor de personal. „Am dezvoltat posibilitatea ca pontajul să se facă cu telefonul. Oamenii instalează o aplicație pe telefon, se generează un QR code dinamic ce poate fi citit de cititoarele noastre de pontaj. Folosim un algoritm de AI care poate vedea cum lucrează oamenii și cât lucrează aceștia. Am adus, în plus, funcționalități de HR precum semnătura electronică pe documente de muncă. Facem atât semnarea, cât și arhivarea, prin intermediul unui partener certificat în toată Uniunea Europeană. Scopul este acela de a fluidiza semnarea: în loc să generăm documentul de muncă, să îl trimitem la sucursală, să îl chemăm pe angajat să semneze, iar apoi plicul să fie trimis înapoi în centrală și pus în dosarul angajatului, semnătura electronică facilitează tot acest proces. Prin intermediul semnăturii electronice, angajatul poate trimite documentele prin email, SMS sau direct la infochioșc. Am observat că lumea preferă să semneze de pe telefon. După semnare, se face arhivarea automată sau semiautomată.”

Profesioniști ai comunității locale de HR din Pitești au participat, pe 23 mai, la prima ediție a conferinței „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices” organizată în acest oraș, pentru a analiza și dezbate care sunt cele mai bune strategii pentru atragerea și retenția talentelor în contextul actual.

Eveniment organizat de BusinessMark. Platformele Oameni și CompaniiEventsMax.ro și GlobalHRManager.ro – sunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.