„Apetitul în creștere pentru abonamentele medicale și beneficiile extrasalariale medicale din ce în ce mai complexe reprezintă o tendință pe care o remarcăm, deja, de câțiva ani în România, nu doar la nivelul multinaționalelor, ci și al companiilor mici și mijlocii. Pe de o parte, în rândul angajaților și, bineînțeles, al candidaților care se află în căutarea unui loc de muncă există, deja, așteptarea de a primi și beneficii extrasalariale în pachetul oferit la angajare”, afirmă Andreea Minuță, Director Executiv al Diviziei Abonamente la REGINA MARIA.

Într-un interviu acordat pentru platforma GlobalHRManage.ro, Andreea subliniază că, în viziunea angajaților, beneficiile medicale sunt printre cele mai apreciate în pachetul oferit la angajare, iar companiile au devenit tot mai conștiente de importanța sănătății angajaților lor, asumându-și un rol activ în asigurarea stării de bine a acestora. Această tendință se reflectă clar și în rezultatele înregistrate de Regina Maria, care gestionează în prezent peste 830.000 de abonamente medicale, cu o rată de retenție de 98% în rândul companiilor partenere.

În ceea ce privește profilul organizațiilor care oferă astfel de beneficii, Andreea arată că, dacă în trecut abonamentele medicale erau oferite aproape exclusiv de către multinaționale, astăzi această distincție devine din ce în ce mai puțin relevantă. „Numărul IMM-urilor partenere care oferă abonamente medicale s-a triplat în ultimii ani. La fel de importantă este și tendința orientării acestor firme către abonamentele premium: 85% dintre companiile mici și mijlocii partenere REGINA MARIA aleg abonamente complexe, cu mai multe servicii, inclusiv pentru membrii de familie ai angajaților.”  În plus, ea evidențiază că în portofoliul REGINA MARIA se regăsesc tot mai mult și lucrători din zona de producție, ceea ce face rețeaua să fie „furnizorul preferat de servicii medicale pentru companiile din IT&Telecom, Auto, Finanţe & Asigurări, retail, FMGC și producție”.

Am intrebat-o pe Andreea Minuță care sunt serviciile cel mai des solicitate din abonamentele oferite de companii pentru angajați. „Cele mai accesate servicii sunt exact cele care constituie baza medicinei primare și a prevenției: consultațiile de specialitate, analizele și ecografiile.” Ea a adăugat că abonamentele medicale facilitează accesul pacienților la servicii care permit depistarea timpurie a unor afecțiuni grave, încurajând astfel schimbări de comportament în rândul populației.

În contextul instabilității economice actuale, Andreea a subliniat că abonamentele medicale permit angajaților să economisească sume semnificative. „Un pacient cu abonament REGINA MARIA economisește, în medie, 3.500 lei pe an,” a explicat ea. „Aceste economii sunt posibile datorită accesului la servicii medicale de prevenție fie gratuit, fie cu discount-uri semnificative.”

În ceea ce privește integrarea tehnologiilor digitale, REGINA MARIA este „unul dintre pionierii digitalizării sistemului medical din România. Aplicația medicală REGINA MARIA ocupă primul loc în App Store și locul al doilea în Play Store la secțiunea sănătate, cu peste 1,4 milioane de conturi de pacienți. De asemenea, Clinica Virtuală, soluția de telemedicină pe care am lansat-o în doar 10 zile în plină perioadă pandemică și pe care am îmbunătățit-o constant din acel moment și până astăzi, a înregistrat un record în medicina digitală: 1,3 milioane de programări de la lansare.”