Beatrice Alexandrescu, Director General, Fundația Leaders, a atras atenția în cadrul ediției inaugurale „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices” de la Iași că brandul de angajator este ceva ce se construiește pe termen lung, astfel că este important ca fiecare companie să știe ce fel de candidați își dorește să atragă.
„Observ că în prezent au impact companiile care investesc în tineri încă de pe băncile școlii. Împreună cu angajații, sunt companii care dezvoltă proiecte de CSR, iar elevii, studenții au oportunitatea de a lucra cu angajații. În viitor, este posibil că organizația să vină și cu oportunități de joburi pentru acești tineri. Candidații se uită la ce oferă companiile și ce impact pot avea în societate”.
“Când vorbim de Employer Branding, ne gândim la ceva ce ne dorim să construim. Brandul de angajator este o investiție pe termen lung, precum este și cea în educație. În funcție de companii, de angajații pe care îi căutăm, lucrurile arată diferit. Unii oameni aleg organizații din care să iasă la pensie pentru că acolo au lucrat și bunicul, mama, și mi-aș dori să am șansa să îmi încep o carieră în comunitatea mea. Există și această tipologie de angajat. Cred că e important ca fiecare companie să își cunoască foarte bine mediul în care își desfășoară activitatea. Lucrurile arată diferit în funcție de publicul căruia ne adresăm. E important să ne dăm seama ce este important pentru oamenii de la noi din echipe”, a spus Beatrice Alexandrescu.
Nu trebuie să ne temem că oamenii vor părăsi compania, ci să investim în dezvoltarea acestora, a explicat Daniel Adumitrachioaiei, Director Resurse Umane, TeraPlast. „Employer Brandingul este cu atât mai important cu cât scade numărul de talente disponibile. Cred că unul din factorii cei mai importanți este reputația companiei, iar decizia candidaților de a opta pentru un post depinde foarte mult de această poziționare în piață. Oamenii din HR se focusează din ce în ce mai mult pe Employer Branding, însă cred și că cei mai buni ambasadori ai companiei sunt oamenii care lucrează pentru noi”.
“Noi încercăm să le arătăm și generațiilor noi că ne transformăm și că devenim tot mai buni în ceea ce le oferim angajaților noștri. Din punctul meu de vedere, pentru partea de blue collar, partea de compensații și beneficii este tot mai importantă. Încercăm să introducem noi metode de compensare a angajaților noștri, să îi ajutăm să treacă peste aceste perioade grele și, în același timp, motivăm tot mai mult performanța. Recompensăm oamenii care muncesc mult, recompensăm loialitatea. Nu în ultimul rând, investim în partea de training și pregătire – luăm muncitori necalificați și îi pregătim pentru o meserie care să le aducă un nivel de trai mai bun. Să nu ne fie frică să investim în oameni, să fie tot mai buni, chiar dacă ne asumăm riscul că ei ar putea pleca din companie la un moment dat”, a menționat Daniel Adumitrachioaiei.
În luna octombrie, BusinessMark a organizat la Iași prima ediție a „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices”, eveniment în cadrul căruia specialiști în resurse umane au vorbit despre provocările cu care se confruntă în atragerea de noi talente, compatibile cu valorile organizației. Cei care nu au ajuns la eveniment pot solicita înregistrarea conferinței pe site-ul BusinessMark, în secțiunea On Demand.
MAGNETICO Iași este un eveniment organizat de BusinessMark. Platformele Oameni și Companii – GlobalManager.ro, GlobalHRManager.ro, Administratie.ro și EventsOnline.ro – sunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.