Anca Teletin, Chief Operations Officer, Grapefruit

 

În calitate de Chief Operations Officer la Grapefruit, Anca Teletin consideră că un rol esențial pe care îl are în companie este cel de a contribui activ și conștient la cultura organizațională a companiei. „Viziunea mea despre cultura organizațională depășește granițele tradiționale stabilite de domeniul resurselor umane sau a employer branding-ului. Orice tip de colaborare ce se leagă prin intermediul Grapefruit, începând cu relația dintre management și specialist, relațiile dintre membrii echipei, conexiunile cu partenerii și mediul extern – în toate acestea se oglindește într-un mod autentic, fiecare aspect al culturii noastre organizaționale”.

„La noi, cultura organizațională nu este doar un set de valori afișate pe un perete sau menționate pe website. Ea reprezintă pulsul care menține organizația vie și vibrantă. Prin experiență directă, acumulată de-a lungul timpului, am învățat că menținerea unei culturi puternice necesită mai mult decât inițiative temporare sau campanii superficiale. Este necesară o implicare autentică și continuă a tuturor membrilor echipei” – spune Anca Teletin.

 

„Căutăm să asigurăm o aliniere cât mai strânsă între candidat și valorile companiei”

În trecut, Grapefruit a implementat diverse inițiative menite să susțină cultura organizațională, dar multe dintre acestea nu au avut rezultate pe termen lung. Întrebându-se unde se ivesc blocajele, managementul companiei a realizat că aceste eforturi nu reușeau să capteze sau să reflecte credințele reale ale colegilor. „În urma unei analize amănunțite, am început să identificăm împreună valorile cu care rezonăm cu adevărat, atât la nivel individual, cât și ca organizație. A fost un proces lung, în care am implicat fiecare persoană din companie, reușind astfel să ne aliniem cu toții credințele și valorile în care credem cu adevărat”.

În prezent, Grapefruit se bucură de o cultură organizațională modelată printr-un efort comun, începând cu specialiștii și până la partenerii externi, colaboratori ai companiei.  Deși gradul de retenție este ridicat și se păstrează constant de-a lungul anilor, persoanele responsabile de resurse umane revalidează cultura organizațională anual, împreună cu echipa. „Acest proces de reevaluare este vital, deoarece fiecare individ poate schimba perspectivele și planurile, ceea ce necesită o adaptare culturală continuă”, explică Anca Teletin, Chief Operations Officer la Grapefruit.

„Încă din etapa de recrutare, căutăm să asigurăm o aliniere cât mai strânsă între candidat și valorile companiei. În discuțiile cu potențialii colaboratori și parteneri, abordăm strategii comune, evaluând alinierea cu  modul nostru de lucru, mindsetul, organizarea și gestionarea situațiilor de criză. Uneori, suntem nevoiți să încheiem colaborări atunci când alinierea nu mai este prezentă, punând astfel accentul pe integritatea și coerența valorilor noastre.”

 

Atunci când membrii echipei cred în valorile pe care le promovăm, cultura organizațională nu poate fi decât puternică”

Fiind mereu încurajați să vină cu propuneri de concursuri, activități interne și inițiative de wellbeing, specialiștilor le va crește natural dorința de a contribui direct la cultura organizațională, consideră Anca Teletin. La rândul lor, în cazul team leaderilor și managerilor de proiecte, prin modul în care comunică cu echipele, dar și puterea cu care cred în obiectivele companiei, contribuie, de asemenea, la crearea culturii organizaționale autentice. „Prin aceste acțiuni, nu doar că susținem cultura organizațională existentă, dar o și modelăm pentru a reflecta cine suntem și ce vrem să devenim. Cred cu tărie că atunci când membrii unei echipe cred în valorile pe care le promovăm, cultura organizațională nu poate fi decât puternică. Iar acest lucru se resimte atât în interiorul companiei, cât și în mediul extern”.

„Recomand ca orice persoană responsabilă de cultura organizațională a unei companii să discute față în față cu membrii echipei cât mai frecvent, să colecteze feedback constant și să se adapteze nevoilor lor. Adaptabilitatea și deschiderea către un mindset flexibil privind evoluția organizațională sunt esențiale pentru ca autenticitatea să se regăsească în cultură, iar aceasta să fie cu adevărat simțită de fiecare membru al echipei”, concluzionează Anca Teletin.