Oamenii au nevoie de flexibilitate, au nevoie să se simtă bine la locul de muncă, a subliniat Daliana Olah, Recruitment Lead & Coach, Evozon, în cadrul evenimentului „Iași HR Vibes”, de pe 23 iunie: „Fie că suntem oameni de HR, manageri, cu toții avem o responsabilitate să creăm un mediu safe, un spațiu de siguranță psihologică. Am văzut o transformare mare a business-ului în ultimii ani. Este o nevoie tot mai mare de a colabora. Ca beneficii ale siguranței psihologice la locul de muncă: performanța și angajamentul sunt mai mari, comunicarea e îmbunătățită, învățarea se face în echipă, se identifică probleme și oportunități de îmbunătățire, rezolvarea este creativă”.
“Noi, în organizație, am avut nivele, precum: flexibilitate, feedback, structură plată, învățare de la oameni pentru oameni, evenimente sociale. La nivel de echipe, împărtășim eșecurile și ce am învățat din asta. Aș pomeni despre aprecierea colegilor și nu mă refer neapărat de către companie. Creăm un context de apreciere a colegilor de către colegi. Aș mai spune sesiuni de training custom pentru echipe. Important este și ca liderii să creeze spațiu pentru idei și ownership”, a completat Daliana Olah.
Monica Petruț, Key Account Manager, UCMS by AROBS. a vorbit, la Iași HR Vibes, despre True – Portalul Angajatului, soluție implementată în cadrul unei organizații partenere, ce a fluidizat procesele de HR, fiind un employee self-service: „Astfel, s-a avut în vedere, pentru angajați, eficientizarea proceselor de accesare date din profilul personal, date de contract, balanța concediilor, istoric venituri, adeverințe, fluturași de salariu. Pentru specialiștii HR- 80% dintre angajații white collar au început să folosească portalul angajatului, pentru accesarea datelor de interes, fără intervenția specialiștilor HR, diminuând activitatea personalului de resurse umane”, a explicat ea.
Cea de-a doua sesiune de prezentări a fost încheiată de Ana Trantea, HR Business Partner, Tremend, care a vorbit despre necesitatea ca organizația să încurajeze o cultură bazată pe calitatea relațiilor interumane.
„În Tremend punem accent pe calitatea relațiilor interumane. Munca se măsoară în primul rând în calitate. Am o echipă de 130 de oameni de care sunt foarte apropiată, avem discuții 1 la 1. Încerc să îi ajut pentru a fi fericiți la locul de muncă. Pentru ei este important că este cineva acolo să îi asculte. Dacă rezolv situații, sunt foarte mulțumită. Urmărim să avem 3-4 inițiative pe care să ne concentrăm. Avem acele discuții 1 la 1, dar avem mereu și un proiect mare de care ne ocupăm. Acum eu coordonez proiectul de internship. Este un proiect mare, valoros pentru Tremend. În business, presiunea este și mai mare, dar departamentul de HR trebuie să își amintească de faptul că lucrează cu oameni. Mai mult nu întotdeauna înseamnă mai bun. Mai mult este de multe ori inamicul pentru mai bun.”
Pe 23 iunie a avut loc o nouă ediție a „Iași HR Vibes”, la care au fost prezenți peste 150 de participanți și speakeri, atât la Palas Congress Hall, cât și virtual, pe platforma MyConnector. În cadrul acestei conferințe, cei 20 de speakeri invitați au discutat despre viteza de reacție a departamentului de HR în situații de criză, acordând o atenție aparte strategiilor prin care specialiștii din domeniu au reușit să răspundă tuturor provocărilor aduse de pandemie, astfel încât organizația să fie pregătită să depășească cu succes orice provocare. Cei care nu au ajuns la eveniment pot solicita înregistrarea conferinței pe site-ul BusinessMark, în secțiunea On Demand.
Iași HR Vibes 2022 este un eveniment organizat de BusinessMark. Platformele Oameni și Companii – GlobalManager.ro, Administratie.ro și GlobalHRManager.ro – sunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.