Unul dintre subiectele abordate în cadrul primei sesiuni a conferinței MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices”, organizată de BusinessMark la Timișoara, a vizat digitalizarea departamentului de HR și soluțiile ce pot facilita munca oamenilor de resurse umane. Astfel, Aurelian Chitez, Director of Sales, Romanian Software, a precizat: „Imaginați-vă că veniți astăzi la birou și aveți de recrutat pentru 10 poziții. Prin intermediul aplicației noastre, puteți defini foarte simplu procesul de recrutare, iar toate informațiile se adună, automat, într-o bază de date. Totul se face de pe telefonul mobil. Când candidatul aplică, primește în mod automat un mail, după care primește un link care îi dă acces într-o zonă de Guest sau își poate face cont, iar mai departe, întregul proces de recrutare se face prin intermediul telefonului mobil. După ce l-am angajat, angajatul poate trimite documentele de angajare tot de pe telefon, iar în aplicație poate semna și contractul de muncă.”
Despre impactul procesului de recrutare asupra viitorului angajat a vorbit și Mirela Tănase, Senior Partner, Strategy & Sales, exploratist. „Ideea de autenticitate sau de memorabilitate ar trebui să fie o preocupare pe agenda noastră de resurse umane, pentru că emoțiile de astăzi sunt performanțele de mâine. O stare de bine, o stare de optimism, o deschidere și o încredere pe care o au colegii din prima lor zi sau chiar înainte de prima zi, în pre-onboarding, ne poate aduce un coleg în organizație pentru o perioadă mai îndelungată de timp. De multe ori, un proces de onboarding pare o corvoadă, însă acesta trebuie să fie imersiv. Este dinamic, vorbește despre valori, presupune interacțiune umană și este un efort de echipă al departamentului de HR cu celelalte departamente care trebuie reprezentate în proces”, a spus ea.
Un employer branding de succes începe de la brandingul personal, a subliniat Daniela Alexandru, Human Resources Manager, Magna Exteriors Craiova, în prezentarea sa. „Employer branding-ul afectează business-ul în sine. Orice poate influența brandul într-un sens negativ, ceea ce poate afecta organizația pe termen mediu și lung, în funcție de percepția fiecăruia. Pentru a construi brandul organizației, e nevoie de o strategie, dar trebuie și să înțelegem că totul începe cu valorile, credințele personale. Punctul zero îl reprezintă brandul individual, prin setul de valori, trăiri, atribute pe care le are fiecare. Este cu atât mai important să avem un brand personal în calitate de lideri, pentru că ne ajută să ne fie recunoscută munca și efortul depus. În același timp, devenim mai atractivi pentru viitorii clienți. O foarte bună metodă de construire a brandului personal este feedback-ul 360 – ne ajută să calibrăm diferența dintre ceea ce credem noi despre noi și cum ne percep ceilalți.”
Aproximativ 150 de specialiști locali din domeniul resurselor umane au participat, pe 2 noiembrie 2023, la conferința „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices”, organizată de BusinessMark la Timișoara.
Platformele Oameni și Companii – EventsMax.ro, GlobalManager.ro, Administratie.ro și GlobalHRManager.ro – sunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.
Mai multe detalii despre acest eveniment, ca și despre toate evenimentele naționale și locale din domeniul resurselor umane, găsiți, actualizate permanent, pe EventsMax.ro – Platforma evenimentelor profesionale și de business din România. Peste 30.000 de executivi, antreprenori și specialiști din toate domeniile accesează platforma lunar pentru a căuta informații despre evenimentele din domeniile lor de interes. Abonează-te gratuit la newsletter-ul EventsMax, aici , și poți primi alerte săptămânale cu evenimente din domeniul care te interesează. Dacă vrei să publici evenimentele tale, fă-ți un cont gratuit, aici .