Unul din obiectivele principale ale Zitec: ”Să dezvoltăm în mod continuu abilitățile și competențele la nivelul întregii echipe”, după cum arată, într-un interviu pentru platforma GlobalHRManager, Florentina Greger, Chief Talent Experience Officer.

Acest obiectiv este atins prin implementarea, încă de acum câțiva ani, a unui mod de evaluare a performanței, bazat pe feedback-ul continuu, pe care membrii echipei îl primesc din partea colegilor cu care interacționează direct sau colaborează pe diferite proiecte sau activități: ”Colegii au întâlniri 1on1 periodice, iar la fiecare 3 luni au întâlniri de tip performance checkin, astfel încât să poată trece în revistă care sunt rezultatele, lecțiile învățate, nivelul lor de satisfacție actual, dar și ceea ce își propun pe următoarele 3 luni. Ca să facilităm acest proces, folosim de câțiva ani deja aplicația Mirro.io, care ne ajută să rămânem conectați unii cu ceilalți, oferindu-ne posibilitatea să transmitem și să cerem feedback din partea oricărui membru din echipă sau din afara ei (de la client, de exemplu), să urmărim parcursul profesional și să stabilim obiective de dezvoltare pentru oameni. De asemenea, avem grijă să oferim Kudos colegilor, atunci când dorim să le apreciem implicarea și rezultatele obținute.”

Oamenii și nevoile lor, centrul atenției Zitec

”Focusul nostru, ca și cultură organizațională, este pe oameni și nevoile lor. Susținem un mediu de lucru sănătos, colaborativ, în care membrii echipei se simt apreciați și primesc suport, când au nevoie. Ținem cont de feedback-ul și de sugestiile colegilor și ne preocupăm constant să ne îmbunătățim, atât la nivel individual, cât și colectiv. Asigurăm un cadru în care colegii se simt în siguranță să-și exprime nemulțumirile și suntem preocupați să găsim împreună cu ei cele mai bune soluții. Ne concentrăm pe a identifica direcții de dezvoltare pentru fiecare coleg în parte și a-i oferi suport sa crească, atât din punct de vedere al dobândirii de competențe noi, cât și de a-i oferi posibilitatea de a-și asuma noi roluri sau responsabilități”, a mai explicat Florentina Greger, Chief Talent Experience Officer Zitec.

Construirea unui puternic brand de angajator

Potrivit acesteia, brandul de angajator se construiește în timp și este un rezultat al deciziilor, practicilor și acțiunilor luate la nivel de organizație: ”Ne preocupăm în tot ceea ce facem să ne ghidăm după principii sănătoase, într-un mod autentic și transparent, în care ne asumăm ceea ce ne iese bine, cât și ceea ce putem îmbunătăți. Pentru noi, feedback-ul pe care îl primim de la oamenii din echipă (actuali și foști colegi) este cel mai valoros, încercăm să venim constant cu îmbunătățiri, pentru a asigura un mediu de lucru sănătos, care să ne ajute să evoluăm, în mod constant. Faptul că recomandările de angajare pe care le primim de la colegii noștri reprezintă cel mai valoros canal de recrutare, reprezintă un vot de încredere că ei ne consideră un angajator pentru care ți-ai dori sa lucrezi. Brandul de angajator îl construim și îl consolidăm împreună, la nivelul întregii echipe, fiecare dintre noi având zi de zi o contribuție valoroasă.”

Dezvoltarea profesională a angajaților

Dezvoltarea oamenilor reprezintă o preocupare constantă a Zitec, fie că este vorba despre creșterea profesională sau cea personală a membrilor echipei, după cum a ținut să sublinieze Florentina Greger: ”Le oferim posibilitatea colegilor de a accesa atât resurse online, cât și offline, prin implicarea lor în programe de training și dezvoltare. Membrii echipei au posibilitatea de a-și defini împreună cu mentorul lor un plan de învațare pe care doresc să-l urmeze, iar noi, ca angajator, îi oferim susținerea de care are nevoie (participarea la un curs online /offline, obținerea unei certificări, accesarea de ședințe de mentorat sau coaching).”

Dezvoltarea abilităților de comunicare asertivă și de colaborare

”Fiecare coleg are la dispoziție un buget anual, denumit credit for learning, pe care îl poate accesa cum dorește. La nivelul întregii companii, investim în dezvoltarea abilităților de comunicare asertivă și de colaborare, astfel încât să facilităm relații sănătoase între membrii echipei, indiferent de rolul pe care colegii îl ocupă. Suplimentar, colegii care au roluri de coordonare sau management al performanței, primesc suport pentru dezvoltare, prin implicarea în programe de îmbunătățire a abilităților de leadership, rezolvare de probleme și luare a deciziilor”, a mai spus Florentina Greger.