Comunicarea reprezintă unul dintre elementele principale ce stau la baza formării unei echipe performante și care asigură drumul acesteia către succes. Aceasta este concluzia Mădălinei Șerban, HR Manager, MoneyGold, chestionată în legătură cu importanța comunicării interne pentru companie, într-un interviu pentru platforma GlobalHRManager.ro.
”Este esențial, indiferent de mediu – profesional sau personal, să știm și să comunicăm eficient, pentru că astfel drumul echipei către succes, către obținerea de rezultate și atingerea obiectivelor setate este mult mai sigur că va fi parcurs. Acest lucru îl știm și noi și, tocmai de aceea, promovăm și încurajăm comunicarea, deschiderea către comunicare, indiferent de nivelul ierarhic, acordarea și solicitarea de feedback. Considerăm că este primul pas către reușită, iar principalul avantaj este consolidarea relațiilor în cadrul echipei. Desigur că nu este un lucru ușor, dar fiind un proces continuu, lucrăm permanent în această direcție. Totodată încurajăm comunicarea directă între membrii tuturor echipelor, atât în cadrul aceleiași echipe, cât și între echipele diferitelor departamente, dar și comunicarea cu top managementul companiei a cărui ușă ne este deschisă oricând”, a arătat Mădălina Șerban.
Fiecare angajat este important
În ceea ce privește provocarea permanentă de a reuși reținerea în companie a angajaților valoroși, aceasta a adăugat faptul că ”fiecare angajat este important pentru noi, având în vedere că doar împreună suntem mai puternici și facem lucrurile să se întâmple, aducând valoare adăugată în activitățile desfășurate și atingându-ne obiectivele”.
”Dar bineînțeles că și pentru noi atragerea și reținerea angajaților valoroși a devenit, în ultima perioadă, o reală provocare, mai ales în anumite zone ale țării. Este o provocare căreia încercăm să îi facem față. Soluția pentru noi a fost și este adaptarea la tot ce au presupus schimbările din piața forței de muncă, generate și de contextul socio-economic în ultima perioadă. Eforturile noastre se îndreaptă constant către angajați și prin acordarea de noi beneficii care să se plieze pe nevoile actuale ale acestora, dar și prin investirea în programe de training, care să răspundă nevoilor de dezvoltare ale echipei MoneyGold și care să permită totodată îmbunătățirea și asimilarea de competențe de către acestia. Să nu uităm că, în definitiv, cea mai importantă resursă a unei companii sunt oamenii”, a mai explicat HR-Managerul MoneyGold.
Investiții în zona de digitalizare
Provocările generate de criza sanitară au afectat și compania MoneyGold: ”Nu ne-au ocolit nici pe noi, e adevărat, însă dorința și nevoia noastră de a evolua și din punct de vedere al tehnologiei nu a venit doar de aici, mai ales că domeniul în care noi activăm – servicii directe – nu a permis într-o prea mare măsură munca remote și/sau hibrid. Investim de ceva vreme în zona de digitalizare a proceselor companiei, încă de dinaintea pandemiei, îndreptându-ne cu precădere atenția în această direcție, în ultima perioadă, pentru că ne dorim să fim și mai pregătiți pentru viitor, tehnologia este viitorul”.
”Un pas important în acest sens l-am făcut de curând și în zona de HR, prin schimbarea soft-ului, astfel încât să ne ajute la îmbunătățirea și dezvoltarea proceselor de HR. Softul permite colegilor un acces mai facil la informație, conectând oamenii cu datele și permițând coordonatorilor de echipe să aloce mai mult timp și resurse către activități care aduc valoare adăugată, nu către acțiuni cronofage. În continuare lucrăm intern la astfel de proiecte, care să ne diferențieze și să ne permită să fim din ce în ce mai buni, pregătiți să facem față oricărei provocări”, a mai spus Mădălina Șerban.
Construirea unui puternic brand de angajator
Misiunea MoneyGold este, potrivit managerului, ca echipa să pună bazele unui mediu solid și propice construirii unui brand de angajator puternic, ”mai ales că, până nu demult, am stat în umbra renumelui TEILOR – grupul de companii din care facem parte”.
”Suntem conștienți că este un proces complex și de durată, nu se ivește din neant, peste noapte. Această transformare presupune canalizarea eforturilor întregii echipe în această direcție, prin deciziile luate, cultura organizațională, acțiunile întreprinse, dar mai ales mediul de lucru generat de atitudinea și interacțiunea echipei, însă întrevedem beneficiile pe care acest lucru îl poate aduce companiei noastre și aici nu mă refer doar prin prisma calității de om de HR, gândindu-mă la recrutare. Permanent ne preocupăm să promovăm și să acționăm ghidați de principii sănătoase, asumați și orientați spre îmbunătățire continuă, evoluție și performanță, pentru că doar astfel vom putea deveni un brand sustenabil”, a fost concluzia Mădălinei Șerban, HR Manager, MoneyGold.