„Angajații noștri sunt familia noastră, iar puterea și succesul companiei stau în mâinile lor. Ne place să credem că toți angajații noștri sunt valoroși și au potențial de dezvoltare în continuare. De aceea, oferim un mediu de lucru care promovează angajamentul, satisfacția și realizarea personală a angajaților”, spune Sonia Mărginean, Manager Recrutări, TRANSAVIA, în interviul acordat platformei GlobalHRManager.ro.
Aceasta amintește că în companie există angajați care lucrează aici de peste 30 de ani, iar primul angajat este de 33 de ani în companie, fiind acum într-o poziție importantă de conducere. „Cu siguranță, astfel de povești frumoase se pot scrie doar având un mediu de lucru stimulant, în care angajații sunt sprijiniți pentru a atinge succesul și pentru a avea împlinirii profesionale și personale. Pe lângă stabilitatea locului de muncă și posibilitatea dezvoltării profesionale și personale, avem o serie de beneficii și inițiative care să îi inspire pe salariați și să-i facă să se simtă valorizați, că fac parte din marea familie TRANSAVIA”.
În companie, salariile oferite sunt competitive și se oferă, pe lângă beneficiile legale, un pachet echilibrat de beneficii pentru fiecare angajat în parte: tichete de masă, transport asigurat din localități limitrofe punctelor de lucru, pachet cu produse din partea companiei de 2 ori pe lună, spor de fidelitate, primă și cadouri de sărbători, primă de recomandare în sectorul de producție, zile libere suplimentare pentru evenimente deosebite, ajutor de deces.
“Ne implicăm și susținem dezvoltarea angajaților noștri și a familiilor lor prin programe de practică și consiliere pentru copiii angajaților și prin programe de instruire și /sau participare la conferințe pentru dezvoltare personală și profesională. Prin beneficiile și oportunitățile pe care le oferim, inclusiv de avansare și carieră, creăm un mediu de lucru stimulant și susținem angajații în atingerea succesului personal și profesional, contribuind în același timp la succesul și creșterea companiei noastre”, explică Sonia Mărginean.
„Încurajăm feedback-ul constructiv în locul celui negativ”
Unul dintre principiile de bază ale managementului TRANSAVIA este că starea de bine a angajaților are un impact direct asupra performanței lor la locul de muncă, a moralului echipei și a culturii organizaționale în ansamblu. De aceea este promovată deschiderea și comunicarea liberă în cadrul organizației, încurajând angajații să împărtășească problemele lor și să solicite ajutor atunci când este nevoie.
“Suplimentar, suntem atenți la câteva aspecte pe care le monitorizăm constant precum: bunăstarea și satisfacția angajaților, absenteismul și rata de retenție, dar și comunicarea și relațiile interpersonale din cadrul echipelor pentru a identifica orice conflicte sau tensiuni care ar putea afecta sănătatea psiho-emoțională a angajaților. În plus, investim constant în angajații noștri, le susținem cariera și le recunoaștem reușitele, încurajând respectul reciproc, colaborarea, optimismul și buna dispoziție. Încercăm să contribuim astfel la starea de bine a angajaților noștri care sunt astfel mai motivați și mai productivi”, spune interlocutoarea noastră.
În ceea ce privește evaluarea performanței și implicarea angajaților, Sonia Mărginean apreciază că este un proces complex și continuu, ce necesită o colaborare foarte bună între manager și angajat.
„În cazul nostru, folosim în mod constant feedback-ul din mai multe perspective (360 de grade), inclusiv de la colegi, subordonați și parteneri. De asemenea, încurajăm feedback-ul constructiv în locul celui negativ, pentru a nu descuraja angajatul. Realizăm evaluări periodice ale performanței, unde sunt stabilite obiective clare și competențe care se pot sau trebuie să fie dezvoltate, pe departamente. Astfel, fiecare angajat înțelege care sunt punctele sale forte și cum poate îmbunătăți aspecte ce țin de activitățile sale zilnice, de rolul actual și care sunt abilitățile pe care trebuie să și le dezvolte pentru a face un nou pas în carieră”.
„Încercăm să ne diferențiem, pentru a atrage atenția potențialilor candidați”
Echipa de HR TRANSAVIA se străduiește să fie la curent cu cele mai recente inovații în ceea ce privește procesul de recrutare, pentru a găsi cei mai buni candidați, printr-un proces eficient și echitabil.
“De exemplu, pe anumite platforme de recrutare utilizăm algoritmi de inteligență artificială pentru compunerea anunțurilor, dar și pentru screening-uri de CV-uri și analize predictive pentru potrivirea candidaților cu cerințele postului menționate în anunț. În același timp, utilizăm rețelele sociale pentru atragerea de candidați și ne promovăm brand-ulde angajator și oportunitățile de carieră cât mai mult posibil. Aducem inovație și la târgurile de job-uri la care participăm, încercând să ne diferențiem pentru a atrage atenția potențialilor candidați, sporind șansele de a recruta talente valoroase. Totodată, la închiderea unui post analizăm datele de recrutare folosite: media de ocupare a postului, costurile de recrutare și retenția angajaților noștri pentru a identifica zonele de îmbunătățire și a lua decizii mai informate în ceea ce privește strategia noastră de recrutare”, detaliază Sonia Mărginean.
Aceasta recunoaște că și în acest an – și din păcate cel mai probabil și în viitor – compania se va confrunta cu provocarea lipsei forței de muncă specializată pe partea tehnică.
“Este extrem de greu să găsim electricieni, sudori, mecanici, frigotehniști, fochiști etc., pentru că interesul pentru liceele tehnologice sau școli profesionale este foarte redus. Ne implicăm în acest sens în proiecte, alături de alte companii și autorități, pentru a stimula noile generații să învețe și să practice astfel de meserii. O altă provocare, cu care se confruntă întreaga piață, este schimbarea modului în care noile generații se raportează la muncă și la modul în care își gestionează așteptările în ceea ce privește veniturile în relație cu experiența și productivitatea cu care contribuie în companie”. Totodată, mai ales după pandemie, retenția angajaților necesită strategii și mecanisme de motivație mai eficiente. Schimbările legislative și dinamica reglementărilor care necesită modificări de regulamente interioare sau de raportări pot aduce noi elemente de provocare pentru departamentele de resurse umane.
„Fără îndoială sunt și provocări care vin din volatilitatea economică și geo-politică și care își pun amprenta pe starea de bine a angajaților. Echipa TRANSAVIA de resurse umane încearcă însă să anticipeze provocările, să identifice din timp eventuale riscuri și să acționeze pentru a le minimiza și chiar a le transforma în oportunități”, concluzionează Sonia Mărginean.