Companiile care își doresc o forță de muncă stabilă și motivată, dar și să se poziționeze ca lider în relația angajator-angajat, ar trebui să ia în considerare o schemă extinsă de beneficii personalizate. Pentru a descoperi care sunt preferințele angajaților când vine vorba de beneficiile extrasalariale, am stat de vorbă cu Gabriela Niță, HR Director Up România.

 

Piața muncii din România din perspectiva unui HR Director

La o scurtă analiză a pieței muncii din România și nu numai, observăm faptul că angajații au, într-adevăr, mai multe oferte când vine vorba de a-și lua angajamentul într-o companie. Drept urmare, pentru companiile care-și doresc să rețină candidații, este importantă experiența pe care le-o oferă angajaților.

Pe lângă partea salarială, companiile care își doresc să loializeze angajații trebuie să fie atente la mai multe aspecte. „În primul rând, companiile trebuie să asigure wellbeing-ul angajaților, starea lor de bine, astfel încât aceștia să-și desfășoare activitatea într-un loc de muncă productiv și sănătos. Pe de altă parte, flexibilitatea a început să fie o nevoie tot mai des întâlnită în rândul angajaților. Flexibilitatea locului de muncă este dată fie de modul în care angajații lucrează, de locul din care aceștia își desfășoară activitatea în funcție de circumstanțele lor individuale, dar și de beneficiile salariale flexibile pentru care aceștia pot opta. În rândul caracteristicilor unui mediu de lucru sănătos căutate de angajați se numără și transparența companiilor, posibilitatea de dezvoltare personală și profesională și de a face lucruri cu sens pentru ei în cadrul companiei.

Dorințele și nevoile angajaților

În afară de oferta financiară competitivă, angajații se așteaptă ca angajatorul să răspundă și altor nevoi profesionale și personale. „Pe lângă aspectele deja menționate, printre nevoile angajaților se numără și echilibrul dintre viața personală și profesională, posibilitatea de dezvoltare, dar și diversitatea în proiecte. Dacă ne raportăm la cele mai frecvente îngrijorări în rândul angajaților, printre acestea se numără instabilitatea din cauza contextului macro, însă și teama că digitalizarea și automatizarea pot avea ca rezultat dispariția anumitor roluri din organizații.

Angajatorii care reușesc să răspundă nevoilor angajaților și să le înfrunte temerile, reușesc să-și păstreze personalul motivat și productiv, iar pe termen mediu și lung, rata de retenție a acestora va crește considerabil.

Cele mai frecvente întrebări adresate de către angajați

Piața de recrutare este una foarte competitivă în acest moment, astfel că potențialii angajați nu mai sunt influențați în alegerea locului de muncă doar de oferta financiară, ci se așteaptă să primească diverse alte beneficii. „Printre cele mai frecvente întrebări adresate de către angajați la momentul interviului se numără politica de telemuncă și politica de overtime, care sunt beneficiile extrasalariale, posibilitatea de a participa la cursuri de dezvoltare personală/profesională, posibilitatea de a primi zile de concediu suplimentare, early Friday” și dacă există deschiderea de a diversifica activitatea profesională prin ocuparea altor roluri în cadrul companiei.

Întrebată cât de educați sunt candidații de la interviu despre oportunitatea beneficiilor flexibile, Directorul de HR Up România a declarat: „În rândul angajaților, a avea beneficii flexibile, în funcție de nevoile lor este deja un trend. Majoritatea angajaților apreciază acest sistem deoarece își pot alege beneficiile în mod preferențial. De exemplu, Up MultiBeneficii (cea mai nouă platforma de beneficii extrasalariale fixe și flexibile) reprezintă soluția ideală pentru a oferi angajaților opțiunea de a-și alege beneficiile în funcție de preferințele lor.”

Avantajele unei companii care oferă beneficii extrasalariale

Beneficiile angajaților înseamnă mai mult decât simple „avantaje” oferite angajaților. Când sunt realizate în mod corespunzător, acestea devin un aspect esențial în construirea și consolidarea unei culturi organizaționale, cu rezultate măsurabile atât pentru angajatori, cât și pentru angajați.

De exemplu, tichetele de valoare Up România pe suport electronic (masă, cadou, cultură și vacanță) „cresc atractivitatea unei companii în fața competiției, în timp ce cresc rata de retenție și motivație a angajaților. Mai mult decât atât, ele se bucură și de facilități fiscale, deoarece au deductibilitate 100% la calculul impozitului pe profit și sunt scutite de la plata contribuțiilor sociale.

Beneficii extrasalariale personalizate

În alegerea tipurilor de beneficii extrasalariale existente în planul de recrutare și retenție într-o companie, ar trebui să se țină cont, în primul rând, de nevoile fiecărui angajat în parte. În acest sens, pe lângă instrumentele moderne de beneficii extrasalariale fixe pe care angajatorii le pot oferi în cadrul companiei, Up MultiBeneficii este locul de unde angajatorii pot gestiona eficient oferta de beneficii fixe sau flexibile pentru salariați, pot vedea care sunt avantajele fiscale pentru companie, pot beneficia de o logistică simplificată pentru departamentul de HR și pot descărca rapoarte emise direct din platformă. Pentru angajați, Up MultiBeneficii înseamnă flexibilitate în destinația fondurilor oferite de angajator, consultarea ofertelor existente și acces la aplicațiile mobile care ușurează întregul procesul de folosire a cardurilor valorice.

De asemenea, printre tipurile de beneficii extrasalariale intră și „bonusul de performanță, teambuilding-uri, programe de formare, carduri de vacanță, carduri wellness etc. ”

 

Accesați upromania.ro pentru a consulta lista completă a beneficiilor extrasalariale, dar și pentru a descoperi mai multe soluții de motivare și retenție a angajaților.