Ileana Popa, HR Manager, MW Romania a vorbit în cadrul conferinței MAGNETICO de la Craiova despre procesul de transformare organizațională din compania pe care o reprezintă. „Noi credem că am învățat să transformăm riscurile și provocările în oportunități de business. Am început aventură prin diagnoză organizațională, analiză efectivă a nevoilor de schimbare. Apoi, ne-am uitat cu atenție la partea de dialog social – am deschis, efectiv, partea de dialog social cu partenerul nostru. Ne-am uitat și am analizat cu atenție rutinele și procesele noastre de business și, foarte important, ne-am uitat și la zonele mari de vulnerabilitate, respectiv identificarea și creșterea talentelor din interiorul organizației”.

„Diagnoza a fost momentul zero din procesul de transformare, iar aici rolul echipei noastre de profesioniști a fost extrem de important, pentru că prezentarea datelor analitice de resurse umane în fața managementului reprezintă baza deciziilor de business, baza strategiei și a planului de acțiune ce urmă să se întâmple. Ne-am uitat absolut la toate procesele de resurse umane și nu numai. Sentimentul de apartenență era puternic. Un alt aspect important a fost rolul mentorilor, identificarea și motivația acestora. Am învățat că schimbarea începe cu noi și că brandul și sensul de apartenența, mândria de a aparține unei organizație vin cu exemplul propriu. Rezultatele se obțin prin oameni și talente locale există, am învățat să avem răbdare să le identificăm, să le reenergizăm, să le dăm un nou vibe și le găsim locul potrivit în organizație. Am trecut de la a căuta în exterior la a ne focusa pe creșterea din interior așa încât noi nu vânăm talente, noi creștem talente. Și astfel au început să apară roadele”, a mai spus Ileana Popa.

Un alt subiect abordat în cea de-a doua parte a conferinței Magnetico a fost legat de trendurile din departamentul de HR, în anul 2023, ce au pe primul loc angajatul. Astfel, Anca Pucă, Sales Manager, UCMS by AROBS, a precizat: „Plecând de la automatizarea proceselor și până la dezvoltarea competențelor angajaților, toate trendurile acestui an vin să mențină pe primul loc angajatul. Inclusiv automatizarea proceselor de resurse umane se face pentru a degreva oamenii de HR de activități consumatoare de timp și să le ofere mult mai mult timp pentru a fi alături de angajații lor”.

„Să facem un exercițiu de imaginație și să spunem că suntem la început de an, s-au terminat evaluările angajaților și tocmai ce aveți de întocmit și semnat 100 de acte adiționale cu angajații dumneavoastră. Dacă mai adăugăm puțină complexitate și spunem că angajații dvs. lucrează remote, în alte orașe din țară, deja cred că începe să fie un proces anevoios și greoi. Oare după două săptămâni, cam câte acte adiționale aveți de la angajați? Din experiența oamenilor cu care am mai discutat, se pare că puține acte revin către departamentul de HR și abia atunci începe munca grea a specialiștilor, astfel încât să îi determine pe angajați să semneze documentele și să le transmită spre departamentul de HR. Ce-ați zice dacă v-aș spune că se poate și altfel – simplu, rapid și fără bătăi de cap? Un document se poate semna simplu și rapid prin intermediul semnăturii electronice și în platforma True HR, fără să ieșiți din platformă, fără să salvați actele adiționale în altă parte, fără să le încărcați în platforma furnizorului de semnătură electronică și fără să scrieți de fiecare dată care sunt actorii și ordinea în care ei semnează documentul”, a explicat Anca Pucă.

Aproximativ 100 de specialiști de HR și employer branding au participat, pe 26 aprilie 2023, la prima ediție MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices”, organizată de BusinessMark la Craiova. Conferința s-a desfășurat în format hibrid și a reunit 14 experți români și internaționali. Cei care nu au ajuns la eveniment pot solicita înregistrarea conferinței pe site-ul BusinessMark, în secțiunea On Demand.

Platformele Oameni și Companii – EventsOnline.ro, GlobalManager.ro, Administratie.ro și GlobalHRManager.rosunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.