Mihaela Vereș, Head of HR, LIBERTY Steel Group, a adus în discuție în cadrul Conferinței Magnetico Galați – Brăila strategiile prin care o organizație poate răspundă provocărilor, astfel încât să nu piardă încrederea angajaților.

O companie are două povești: una în care lucrurile merg bine, cealaltă în care lucrurile nu merg foarte bine și totul începe să se clatine. Putem vorbi despre programe implementate, despre lucruri care au inspirat și care ne-au arătat multă încredere în comunitate și noi, trebuie să vorbim și despre momentele în care lucrurile se pot nărui. Ce facem atunci când nu mai avem foarte multe lucruri de oferit? Cu cine rămâi și pe cine te bazezi când angajatorul nu mai este ce a fost cândva? Acum câțiva ani, vorbeam despre VUCA World – ne gândeam că nu are cum să se întâmple, pentru că veneam dintr-un mediu stabil, previzibil, iar provocările ne motivau să mergem mai departe, să progresăm. Acel moment ne-a pregătit pentru astăzi, iar această incertitudine o trăim acum zi de zi. Am investit foarte mult în oameni, pentru a implementa proiecte prin care să susținem oamenii. Există și aspecte întunecate, însă. În primul rând, a apărut războiul, ceea ce a crescut foarte mult taxele, conducând la o luptă pentru supraviețuire. Astfel, proiectele noastre ce erau în folosul angajaților noștri și a comunității s-au diminuat, au fost puse pe pauză, iar experiența noastră a devenit o lecție despre reziliență.

Atunci când ești pe val și ai un HR bun, o echipă bună, programe și proiecte, ți se pare că loialitatea, retenția vin de la sine. În momentul în care HR-ul nu mai poate dezvolta anumite programe, nu mai oferă anumite beneficii, apare întrebarea legată de ce se mai poate face. Totuși, în combinat sunt oameni care au rămas, pentru că au simțit un alt fel de motivație. Principala lecție e că adevărata motivație se construiește prin valori, prin sens, prin apartenență. Oamenii care au rămas, nu au rămas pentru un program fancy de HR, ci pentru că au crezut în povestea combinatului”, a povestit ea.

Mihaela Colesnic, Tax & Legal Manager, SD Worx Romania, a prezentat noile modificări în ceea ce privește sistemul REGES ONLINE și directiva privind transparența salarială.

Pe lângă recrutare, discutăm și despre reglementări, schimbările legislative pe care trebuie să le implementăm. Termenul pentru trecerea la REGES ONLINE a fost mutat pe 31 decembrie 2025. Din punctul meu de vedere, platforma este mai interactivă, ne ajută să scoatem rapoartele mai ușor. Erorile nu se întâmplă neapărat de la angajatori, ci de la transferul datelor la ITM. Angajații își pot deschide conturile, pot verifica informațiile. Recomandarea este să vă înrolați, să verificați și să nu așteptați data de 31 decembrie pentru a importa datele. O noutate este modulul de detașare – noi trebuie să introducem datele angajatului detașat, iar noul angajator primește o notificare privind trimiterea prin detașare a angajatului, având opțiunea să accepte sau să refuze.

Urmează directiva privind transparența salarială. Trebuie să ne conformăm, avem termen de transpunere 7 iunie 2026. Nu avem niciun proiect legat de ceea ce va însemna această directivă pentru România. Recomandarea e să verificați informațiile și să vedeți unde aveți discrepanțe salariale pe aceleași poziții. Vedem egalitatea de remunerație între femei și bărbați, care sunt inadvertențele. Dacă sunt diferențe mai mari de 5%, va trebui să le declarați”, a spus ea.

Prima sesiune s-a încheiat cu prezentarea susținută de Adrian Dinu, CEO, Creasoft, despre beneficiile generării electronice de documente. „Un sistem de pontaj îți dă logările in-out. Prin funcția de control acces, poți vedea cât timp au stat angajații în incinta de lucru. De anul acesta, am introdus conceptul de dosar electronic de personal, astfel încât să se poată genera documente electronice din șabloane. Actele angajaților se generează, astfel, automat. Cu ce venim în plus este zona de semnătură electronică, astfel încât digitalizarea să fie completă. În zona de dosar de personal, avem partea de documente personale și cea de documente de muncă. Astfel, prin intermediul inteligenței artificiale, extragem automat datele personale ale angajaților din documentele scanate și creăm notificări de alerte de expirare, pentru a ști când ajung ele la scadență. În plus, putem vedea rapid informațiile unui angajat după: nume, CNP, funcție, departament, tip de act. Vedem în sistem evaluările, documentele de lucru, fișele PSI/SSM. Chiar dacă probabil aveți oameni specializați pe SSM/PSI, fișele trebuie să se regăsească în dosarul angajatului. Noi am digitalizat zona aceasta, astfel încât toți angajații să primească prin SMS sau email un link cu toate documentele de instructaj”, a spus el.

 

Specialiști locali din departamentul de Resurse Umane s-au reunit, pe 8 octombrie 2025, la prima ediție a proiectului „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices” organizată în regiunea Galați-Brăila. Conferința a adus pe scenă, la Alma Health & Spa Retreat, 14 profesioniști din domeniu, dintre care opt ai unor companii-cheie ale regiunii, pentru a discuta despre provocările cu care se confruntă organizațiile în atragerea de talente și ce poate face HR-ul pentru a păstra angajații motivați și implicați la locul de muncă.

„MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices” este un proiect realizat de BusinessMark, ce a continuat la Brașov (16 octombrie) și Oradea (23 octombrie), urmând apoi a fi găzduit de Timișoara (12 noiembrie, Iulius Congress Hall) și Sibiu (26 noiembrie, Hotel Ramada).

Portalurile EventsMax.ro și GlobalHRManager.ro sunt parteneri de comunicare pentru evenimentele BusinessMark.