Mihai Găvan, HCM Global Sales Director, TotalSoft a prezentat în cadrul conferinței Tomorrow@work, desfășurată pe 15 și 16 martie, trendurile globale la nivel de tehnologizare în zona de resurse umane, accentuând ideea că automatizarea va crea locuri de muncă, contrar percepției generale: “Tehnologia creează joburi. Procesele ce sunt înlocuite de automatizare vor fi înlocuite de alte procese. În fiecare revoluție economică a fost această tendință de a avea o reticență în a îmbrățișa tehnologia. Suntem reticenți la schimbare.”
În contextul lucrului remote, Mihai Găvan a atras atenția asupra modului în care procesele HR pot fi desfășurate în continuare cu ajutorul tehnologiei, dar și asupra efectelor psiho-emoționale ale lucrului de acasă: ”Dacă în trecut angajații aveau niște nevoi vizavi de departamentul de Resurse Umane, în pandemie, nevoile nu s-au schimbat. Nevoia de a avea o adeverință nu s-a schimbat. Nevoia de a iniția un concediu a rămas. Diferența a fost cum s-au îndeplinit acele nevoi. Tehnologia a ajutat aici. Faptul că stăm acasă și nu mai interacționăm cu oameni are efecte negative pe termen lung. Din acest motiv, multe companii aleg revenirea la birou a angajaților. Productivitatea nu a fost afectată, nu cu asta are legătură.”
Deși vorbim foarte mult despre lucrul remote, nu trebuie să uităm că 75% dintre oameni încă sunt prezenți la locul de muncă, a atras atenția Oana Ciovanu, Director & Partener, ELEVATHOR: ”Dacă înainte de pandemie sub 5% din populația globului lucra uneori de acasă, în pandemie situația e cu totul alta. Mai mult de 25% din populația globului va avea posibilitatea de a lucra și remote. Nu toate joburile se pretează pentru munca remote. Asta pentru că încă avem 75% joburi care încă se fac în format fizic. Engagementul înseamnă ca oamenilor să le placă jobul lor. Doar că <<I love my job>> înseamnă multe lucruri. În momentul de față suntem conștienți că engagementul ține de o multitudine de factori. Degeaba primesc beneficii suplimentare dacă lucrez peste program. Nu pot folosi abonamentul la sală când stau până la 9 seara la birou. Autonomia înseamnă a avea puterea de a alege. Când li s-a spus organizat cât și când vin la birou, oamenii au simțit mersul la birou ca fiind un stres. Se sugerează să le dăm posiblitatea să aleagă – ai 8 zile de venit la birou, vii când poți, când vrei.”
Ce stă la baza brandului de angajator? De la oameni, a spus Liliana Bica, Consilier pentru dezvoltare personală: ”Referitor la procesele prin care trec angajații, totul pleacă de la brandul de angajator, iar brandul de angajator pleacă de la om, de la acel om din companie care crede în valorile companiei. Dacă ceea ce facem nu este coroborat cu ceea ce simt angajații vom avea surprize. Trebuie să ne uităm la experiența angajaților, se pune presiune mare pe recrutare și selecție, dar foarte importantă este experiența angajatului. Procesul de onboarding este o cheie importantă. Este unul dintre cele mai importante procese. Cum îl primim pe nou-venit, cum îl primește echipa, ce echipamente îi punem la dispoziție. Oricât de bine pregătit ești, până nu te aliniezi la organizația respectivă, dacă pleci cu stângul, vei avea o sămânță încolțită încă din primele zile. 82% din anagajați vor ca organizațiile să îi vadă ca oameni. 68% vor ca organizațiile să înțeleagă nevoile legate de familie.”
Peste 20 de speakeri au privit spre viitorul în Resurse Umane pe 15 și 16 martie, în cadrul evenimentului Tomorrow@work. Alături de aproape 300 de participanți, prezenți onsite sau virtual, aceștia au explorat formulele de lucru ale viitorului, au dezbătut strategii și au schimbat opinii referitoare la rolul departamentelor de HR în viitor. Tomorrow@work a fost cea de a 38-a conferință dedicată sectorului de HR organizată de BusinessMark în cei 9 ani de activitate.