În cadrul conferinței Supply Chain & Logistics Forum & Expo, de pe 30 septembrie, Cosmin Băroiu, General Manager, Mantis România, a prezentat soluția prin care unul din cei mai mari lideri globali din e-commerce a reușit să își eficientizeze procesele, pentru a răspunde cu promptitudine solicitărilor clienților.
„Am vrut să prezentăm acest proiect, pentru că succesul lui vine din crearea unor fluxuri sănătoase. Am fi putut să punem mai mulți oameni în picking, dar privind de sus, blocam packing-ul și sorting-ul. S-a creat o cadență și un trafic controlat care dă fluiditate și elimină blocajele. Un aspect interesant e că acest proiect a început în februarie 2021 și s-a terminat la final de august 2021 – 6-7 luni a durat implementarea, timp în care s-a construit fulfillment center-ul. Este un sistem care oferă suport decizional pentru companiile care trebuie să ia decizii ținând cont de foarte multe criterii. Acum lucrăm la adăugarea de automatizări accesibile, precum: «Cum putem crește productivitatea în sorting?» sau alte aplicabilități de tehnologii, cum ar fi un operator să poată lucra cu ochelari care să îi ofere suport în activitate, dar și aplicabilități de lumină”, a spus Cosmin Băroiu.
„Un proiect de transformare a Supply Chain trebuie să înceapă prin acordarea de atenție oamenilor din companie”, a punctat Daniel Enache, Supply Chain Global Access Range Manager, Dacia. „Noi ne-am dat seama că zona de oameni ar fi o provocare importantă în perioada asta – și prin prisma faptului că în zona de automotive avem nevoie de anumite competențe. Ne-am dat seama că modificările ce apar în contextul de business sunt, majoritatea, ireversibile, iar viteza cu care transformările se operează este foarte mare. Transformarea pe care noi, ca organizație, trebuie să o facem de unde va veni? Din exterior sau din interior? Pentru noi, pentru a crea valoare pentru client, cel mai benefic ar fi ca aceasta să vină din interior; de aceea am lansat un proiect de transformare a Supply Chain, pentru a ne putea descurca în perioada următoare”.
„S-au făcut multe workshop-uri, oamenii au venit și au vorbit despre dificultățile unor procese, care sunt procesele ce ar putea fi digitalizate. Tot acești oameni au venit cu idei și cu propuneri de soluții. Am dezvoltat acțiuni de tip coaching, pentru că oamenii au simțit nevoia să fie ajutați, au fost acțiuni între departamente. Am realizat că trebuie să luăm mai repede deciziile, să fim mai curajoși. Am lucrat foarte mult pe zona de comunicare – pentru că o informație comunicată greșit poate avea efecte în interiorul organizației. Zona de automotive a fost puternic afectată de criza de componente, însă rezultatele din ultimul an și jumătate sunt extraordinar de bune, am reușit să dăm valoare către clienții noștri”, a conchis Daniel Enache.
De aceeași părere este și Mirela Scărlătescu, COO, Druckfarben Romania, care a încheiat prima sesiune: „Nu construim un business. Construim oameni, care construiesc business-ul. Dacă avem oamenii potriviți, ulterior putem face procese și ne putem gândi la instrumentele prin care ne putem atinge obiectivele. Mă uit la Supply Chain din ultimii 7-8 ani ca la un business de sine stătător, în care cea mai importantă componentă sunt oamenii: cum îi alegem, cum, îi motivăm, cum îi dezvoltăm? Dacă nu ne uităm la aceste aspecte, următoarele etape sunt foarte greu de implementat și nu vom putea face procesele. E mai bine să alegem foarte bine de prima oară și apoi să depunem toate eforturile pentru ca angajații să rămână cu noi. În echipele noastre avem generația X, millennials și în curând vom avea și angajați din generația Z. Fiecare generație are alte obiective, alte instrumente pentru a fi motivată – noi, ca manageri, trebuie să avem grijă să îi motivăm diferențiat atât pe generații, cât și de la om la om. Prin prisma pandemiei, am început să știm foarte multe despre oamenii noștri”.
„Lucrul de acasă a adus foarte multe provocări – cum motivezi omul fără să devii un fel de Big Brother? Vom avea work from home pentru mulți ani. O să vă atrag atenția asupra piramidei Maslow – de multe ori, nu știm cum să motivăm oamenii. Trebuie să ne întrebăm ce nevoi are un om? Dacă avem probleme cu oamenii, să revizităm piramida. Nu cumva noi încercăm să le asigurăm niște nevoi superioare, când el nu le are pe cele de bază asigurate? Deja se discută că ne vom schimba complet cariera la 40 de ani – se schimbă carierele, vom fi nevoiți să facem alte lucruri. Situația de pandemie cred că ne-a schimbat ca lideri, ca manageri, cât și pe oamenii noștri. Nu trebuie să interferăm cu lucrurile personale ale angajatului, dar un om nefericit, cu probleme personale, nu va performa”, a explicat Mirela Scărlătescu.
Pe 30 septembrie 2022, BusinessMark a organizat la București cea de-a X-a ediție a Supply Chain & Logistics Forum & Expo, eveniment dedicat specialiștilor din logistică. Cei care nu au ajuns la eveniment pot solicita înregistrarea conferinței pe site-ul BusinessMark, în secțiunea On Demand.
Supply Chain & Logistics Forum & Expo este un eveniment organizat de BusinessMark. Platformele Oameni și Companii – GlobalManager.ro, Administratie.ro și EventsOnline.ro – sunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.