Piața muncii este una dinamică, competitivă, astfel că brandul de angajator poate reprezenta un diferențiator în atragerea de noi talente, au susținut invitații panelului conferinței Magnetico de la Oradea, de pe 24 octombrie.
„Suntem într-o piață dinamică, mereu competitivă și în dezvoltare. La noi în companie, este o provocare să angajăm șoferi – aplicăm tot felul de resurse pentru a atrage candidați. Este din ce în ce mai greu. Cum bine știm, angajații din România merg spre Vest, astfel că noi am început să angajăm șoferi non-EU, ca în momentul de față să avem și șoferi georgieni, ucraineni, din Republica Moldova. Însă birocrația este foarte mare și durează foarte mult să îi atragem în industria logistică – undeva între 3 și 8 luni. Noi am identificat două mari categorii de candidați: generația Z, cu candidați care vin la interviuri și întreabă dacă au drept la munca remote, fără să știe care sunt atribuțiile job-ului, salariul și care sunt preocupați de când vor putea deveni manageri – și acea categorie mai experimentată, care e preocupată de echilibrul dintre viața privată și personală, dacă compania are perspective și oferă stabilitate pe termen lung. Este foarte important de a atrage talente noi prin branding-ul companiei, însă eu, personal, cred și încerc să lucrez mai mult pe retenție și mai apoi să atragem noi talente. Retenția poate deveni un puternic magnet pentru angajator”, a spus Teodora Marinescu, HR Manager, H.Essers România.
„Teoria și practica ne spun că, pentru a atrage talente, avem nevoie să acționăm în mai multe direcții: te folosești de brandul de angajatori, de tehnologie, site-uri de recrutare, recomandări, participarea la târguri de job-uri. Însă ce facem în situația în care nu ai resurse pentru a-ți construi brandul de angajator? Să nu uităm că HR-ul este o funcție suport. Din punctul meu de vedere, HR-ul nu ar trebui să știe și să le facă pe toate – este ok să cerem ajutorul. În momentul în care ai de angajat volume, nu mai poți să o faci singuri. Eu am cerut suportul colegilor din alte departamente și m-am bucurat când ei au înțeles că a aduce oameni în companie este și contribuția lor. Ambasadorii de brand ne-au ajutat să angajăm 100 de oameni, dintre care 80% au venit ca urmare a recomandărilor interne”, a spus, la rândul său, Oana Todan, Manager Resurse Umane, PGS SOFA & CO.
Totodată, este important ca atunci când căutăm noi talente să ne uităm și la potențialul pe care îl avem în interiorul companiilor, a punctat, în continuare, Bogdan Băbălău, Talent Acquisition Manager, Plexus Corp. „Pentru a recruta, noi ne uităm mai întâi intern. La numărul mare de oameni din companie, nu ai cum să nu ai talent acolo. La un moment dat, aveam o rată de ocupare a pozițiilor de first line manager în proporție de 72% din intern. Am mers într-un târg de vechituri, am mers în mall, am distribuit fluturași în cutiile poștale, pentru ca oamenii să fie familiarizați cu compania noastră atunci când avem primul interviu cu noi. Trebuie să fim umani în procesul de recrutare. Eu, în primul rând mă uit la om, să înțeleg dacă există vreo posibilitate să vină la noi în companie. Anul trecut nu am fi putut face asta, pentru că nu aveam timp să stăm, să luăm absolut toate CV-urile la rând. Avem pentru fiecare rol cel puțin 30 de aplicații. Colegele mele aveau, anul trecut, între 30-50 de roluri active pe care recrutau. Cred că trebuie să te uiți dincolo de ceea ce se vede, pentru că, realistic vorbind, e posibil să găsești ceea ce nu ai găsi în altă parte”, a explicat el.
Invitații la panel au abordat, totodată, subiectul implementării inteligenței artificiale în organizații. Astfel, Luiza Bijan-Costin, HR Manager, Verdum Romania, a punctat că: „Este foarte important să înțelegem cu ce avem de-a face, atunci când implementăm inteligența artificială. Noi suntem în faza în care, atât eu, cât și colegii din zona de management, participăm la tot felul de conferințe din domeniu, pentru a înțelege cât mai bine cu ce avem de-a face, înainte să promovăm intern aceste soluții. Desigur, ne dorim să eliminăm task-urile repetitive, inclusiv din zona de recrutare, payroll, activități administrative. La noi a funcționat tot abordarea directă și esența umană. În celelalte departamente văd o foarte mare importanță acordată AI-ului. Departamentul economic se află într-un proces de implementare a unui roboțel pentru procesarea facturilor, pentru ca oamenii din departament să nu se mai ocupe de acele activități care nu aduc valoare muncii. Noi îi dăm, de fapt, inteligenței artificiale informațiile. Dacă toți am folosi doar AI-ul, am ajunge să ne limităm.”
17 profesioniști din domeniu au discutat, pe 24 octombrie, la ediția de la Oradea a proiectului „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices” despre cum pot brandurile să rămână atractive în ochii candidaților, într-o piață a muncii definită de numeroase transformări – de la modelele de lucru la schimbarea priorităților și așteptărilor oamenilor și până la diversitatea generațională care este prezentă în organizații.
Eveniment a fost organizat de BusinessMark. Platformele Oameni și Companii – EventsMax.ro și GlobalHRManager.ro – sunt parteneri de comunicare a evenimentelor BusinessMark.