Invitații la panelul conferinței Magnetico de la Oradea, de pe 24 octombrie au subliniat necesitatea ca organizațiile și liderii din organizații să acorde o atenție sporită wellbeing-ului angajaților. În acest context, Georgiana Andrei, Director Comercial, Divizia Abonamente, Rețeaua de Sănătate Regina Maria, a explicat: „Conform unui studiu, beneficiile medicale sunt cele mai dorite beneficii non-cash de către angajații din România. Avem discuții cu partenerii noștri legate de cum îi putem ajuta pe zona de wellbeing. Un program prin care noi am văzut că angajații din fabrici sunt transformați în ambasadori a fost un screening pentru cancer. Când oamenii trec prin astfel de programe, oamenii simt că angajatorului lor le pasă de ei ca oameni. Încă o discuție pe care o vedem cum se schimbă – pentru că acum bătălia pe talente nu mai este atât de mare în unele regiuni – este și discuția legată de cum faci, în contextul, în care trebuie să reduci numărul de angajați, ca oamenii care rămân să fie în continuare concentrați pe job-ul lor, pe productivitate. Avem programe construite împreună cu angajatorii, prin care să țină mai aproape de angajați. Nu mai vorbim despre one-size-fits-all. Trebuie să înțelegem cu ce se preocupă fiecare companie și a vedea cum putem construi lucruri care să ajute creșterea brandului de angajator, să ajute companiile ca angajații lor să simtă că liderilor le pasă de ei (…) Experiența noastră, atunci când lansăm serviciul de terapie la o companie, este să facem mai întâi partea de conștientizare și normalizare. Oamenii nu știu ce să facă în acea primă interacțiune. Trebuie vorbit mai mult despre aceste servicii oferite, pentru ca oamenii din companie să ajungă să acceseze aceste servicii”.

Claudia Vidican, Human Resources Manager, iwis mobility systems, a precizat: „Brandul de angajator este despre cine ești tu ca angajator. Trebuie să fii autentic, să evidențiezi ce ai bun, dar să pui clar pe tapet și ce ai ca minus. Cred că trebuie să identifici foarte clar cine este publicul tău țintă. Trebuie să fiu autentic, să mă orientez spre ceea ce știu că va rămâne cu mine în companie. Dacă iau talente care rămân 2 ani în companie, trebuie să adaptez procesul de training la această așteptare. Trebuie să alegem strategia potrivită pentru cultura, pentru compania noastră. Am observat un shift – raportul de forțe din ultimii ani este diferit astăzi. Din ce în ce mai mulți oameni cu experiență se află în situația de a-și căuta un loc de muncă (…) Rolul managerului în ceea ce ține de wellbeing este să dea o direcție foarte clară cu privire la ceea ce au de făcut oamenii. Să știi pentru cât timp faci activitatea, cum, de ce, te ajută să înțelegi mai bine care este rolul tău. Asta aduce claritate angajaților. Sănătatea psihologică a angajaților este în rolul managerilor. Trebuie să ascultăm ce spun oamenii, să vedem ce nevoi au ei. Este important să ai la locul de muncă și pe cineva în care să ai încredere.”

La rândul său, Delia Pușcă, HR Manager, Talent Acquisition and Engagement, AstorMueller, a intervenit precizând: „Am luat pulsul pentru a vedea câți dintre colegi se simt stresați și ce îi face să se simtă stresați? Când ne uităm la wellbeing, trebuie să ne uităm și la cauză, nu doar la efect. Ar trebui să existe mai multe discuții cu angajații, din care putem să aflăm și lucruri legate de zona aceasta de sănătate emoțională, în care ar trebui să facem mai multe (…) Pentru noi, comunitățile, networking-ul intern funcționează foarte mult în atragerea de talente. Comunitățile foarte strânse care s-au format aici, dar și dincolo de granițe, conduc spre un sentiment de apartenență. Ca specialist în recrutare, pe mine m-a ajutat foarte mult. Am făcut comparații cu recrutarea prin LinkedIn, la noi varianta câștigătoare sunt recomandările care vin din interior.”

 

17 profesioniști din domeniu au discutat, pe 24 octombrie, la ediția de la Oradea a proiectului „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices” despre cum pot brandurile să rămână atractive în ochii candidaților, într-o piață a muncii definită de numeroase transformări – de la modelele de lucru la schimbarea priorităților și așteptărilor oamenilor și până la diversitatea generațională care este prezentă în organizații.

Eveniment a fost organizat de BusinessMark. Platformele Oameni și CompaniiEventsMax.ro și GlobalHRManager.ro – sunt parteneri de comunicare a evenimentelor BusinessMark.