Un sfert dintre organizațiile din România apelează la servicii de coaching care ajută la îmbunătățirea abilitaților de comunicare ale angajaților, creșterea productivității la locul de muncă, sporirea performanțelor individuale, dar și de echipă, precum și la găsirea unui echilibru între viața personală și profesională, arată o analiză efectuată de International Coaching Federation (ICF) România. Conform 2023 ICF Global Study, leadership-ul a fost aria principală de coaching, iar peste 70% dintre persoanele care au beneficiat de astfel de servicii au performanțe îmbunătățite la muncă, în relații, dar și abilitați de comunicare mai eficiente. 86% dintre organizațiile care au apelat la  servicii de coaching consideră că și-au recuperat investiția făcută în proces. Studiul mai arată că piața va ajunge, ȋn curând, la 50 de milioane de euro.
În plus, conform unui amplu studiu realizat recent de ICF Global, ȋn 30 de țări, printre care și România, 35% dintre respondenții români declară că au participat la sesiuni de coaching. 86% dintre aceștia sunt mulțumiți de serviciile oferite, iar alți 61% spun că ar fi interesați să beneficieze de astfel de servicii.
„Cele mai multe organizații din România apelează la coaching pentru dezvoltarea abilităților personale și profesionale ale angajaților, dar și pentru îmbunătățirea performanțelor la job. În contextul actual, dominat de lipsa forței de muncă și incertitudine economică, organizațiile apelează la astfel de servicii ca instrumente de retenție, pentru a-și păstra cei mai buni și talentați angajați, pentru a-și construi business-uri solide, pe termen lung, căci, la urma urmei, nimic nu se poate face fără personal bun. Studiile noastre arată că există îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește indicatorii de engagement și retenție ale acelor companii care investesc în coaching”, declară Madi Rădulescu, Președintă ICF România.

Beneficiile coaching-ului pentru companii
Piața de coaching din România este în creștere rapidă, estimată să atingă aproximativ 50 de milioane de euro și un număr de beneficiari mai mare cu 86%, conform studiului ICF Global Coaching din 2023. Scopul coaching-ului este deblocarea capacităților individuale și optimizarea performanțelor personale.
Coaching-ul eficient încurajează schimbarea perspectivei și dezvoltarea de noi strategii pentru a aborda provocările variate. Prin intermediul întrebărilor deschise și promovarea autonomiei clienților în asumarea riscurilor rezonabile, se urmărește consolidarea încrederii în sine, permițând găsirea de soluții alternative pentru problemele profesionale și personale.
Prin intermediul unei relații de încredere și calitate, persoanele care beneficiază de coaching se simt apreciate și implicate, având avantajul sprijinului acordat de un expert dedicat, care investește timp și cunoștințe pentru a-i ajuta să-și atingă obiectivele. De asemenea, coaching-ul facilitează descoperirea motivației personale.