Acum că a început un nou an vă puteți relaxa puțin, iar după ce vă recuperați și vă simțiți împrospătat, este timpul să începeți să regândiți oferta de beneficii pentru noul an. De ce atât de curând? Pentru că „Marea Demisie” i-a determinat pe angajați să reevalueze ceea ce își doresc de la un angajator. Și asta înseamnă că angajatorii trebuie să-și reevalueze ofertele de beneficii pentru 2022 pe baza a ceea ce aud și văd de la angajați.
Competiția este dură
Din păcate, competiția pentru găsirea de noi angajați și păstrarea celor actuali nu va deveni mai ușoară în acest an. De fapt, 33% dintre cei 1.500 de angajați cu normă întreagă din SUA care primesc deja beneficii extrasalariale, au declarat că își caută în mod activ un nou loc de muncă, potrivit sondajului State of Work in America de Grant Thornton LLP, o firmă de servicii profesionale de top. Un procent de 45% nu cred că le înțelegeți nevoile ca angajați.
„Cu siguranță are loc un război pentru talent, cu o intensitate nemaivăzută în ultimii ani”, a spus Tim Glowa, director și lider al ofertelor de servicii. „Sondajul nostru arată că lucrătorii doresc flexibilitate. Dar „flexibilitatea” nu înseamnă muncă de acasă 100% din timp, iar întoarcerea fizică la serviciu nu înseamnă să fii la birou cinci zile pe săptămână.”
Angajații doresc să lucreze pentru angajatori care înțeleg că au alte responsabilități, cum ar fi îngrijirea copiilor și îngrijirea bătrânilor. „Oamenii apreciază angajatorii care le respectă timpul, responsabilitățile familiale și echilibrul dintre viața profesională și cea privată”, spune Glowa. „Angajatorii care pun acest respect în acțiune sunt bine poziționați pentru a câștiga războiul în curs pentru talent.”
Ce mai doresc angajații?
Ei bine, 56% dintre respondenți au spus că sunt fericiți că se întorc la birou. Cu toate acestea, 40% au spus că și-ar căuta un alt loc de muncă dacă sunt forțați să se întoarcă la birou cu normă întreagă. Nu disperați pentru că iată o soluție: 79% dintre respondenți au spus că își doresc flexibilitate când și unde lucrează!
„Provocarea cu care se confruntă companiile este crearea unei experiențe captivante pentru toți angajații, indiferent dacă lucrează într-un birou sau de la distanță”, a spus Jennifer Morelli, director și lider al practicii Business Change Enablement de la Grant Thornton. „Organizațiile trebuie să se asigure că oferă oportunități semnificative și motivante pentru a convinge angajații să intre în birouri.”
Ascultarea este cheia
Pentru a-i ajuta, mai întâi trebuie să-i ascultați cu atenție, să comunicați des și să urmăriți ce beneficii folosesc. Ascultarea este esențială în acest moment, deoarece 45% au spus că nu cred că angajatorul le înțelege nevoile ca angajat. Și 40% au spus că nu simt că vocile lor sunt auzite de angajatori.
„Pentru a atrage și reține mai bine angajații – în special pe o piață a muncii restrânsă – necesită să gândim ca un profesionist în marketing”, a adăugat Glowa. „Trebuie să înțelegeți punctele dureroase ale angajaților, apoi să faceți brainstorming potențialelor soluții și beneficii pentru a le rezolva. Dacă poți remedia acel punct dureros, ai făcut o mare diferență în ochii angajaților – în mod ideal, într-un mod dificil de reprodus de către concurenți.”
Concluzia generală a sondajului este că angajatorii trebuie să se concentreze pe experiența angajaților, precum și pe ceea ce își doresc aceștia. Dacă angajații văd că nu faceți aceste lucruri, se vor duce în altă parte cu siguranță.