Termenul de phishing a intrat oficial în limbă în 2005, când Oxford American Dictionary a adăugat cuvântul, definindu-l ca „activitatea de a păcăli oamenii prin a-i determina să-și dea identitatea, numerele de cont bancar etc. Prin Internet sau prin e -mail, apoi folosindu-le pentru a le fura bani ”. Primele atacuri de phishing prin email au apărut la mijlocul anilor 1990, iar phishingul este și în 2021 o preocupare importantă. Ca o consecință a muncii de la distanță în timpul pandemiei cauzate COVID-19, companiile raportează o creștere a tuturor tipurilor de atacuri phishing.
Tipuri de atac phishing
1. Email phishing. Ca să preveniți acest tip periculos de phishing, fiți atenți la toate e-mailurile și nu faceți clic pe linkuri sau atașamente care par suspecte. Un filtru de phishing instalat în aplicația de email și în browserul web va reduce încercările de phishing; un blocator de ferestre pop-up vă poate ajuta să opriți un alt instrument folosit adesea de către fraudatori pentru a obține informații confidențiale.
2. Spear phishing. Acesta este un tip specializat de atac de phishing care vizează un anumit utilizator, datorită informațiilor personale culese din surse online. Pe lângă fontul rețelelor de socializare, fraudatorii pot cumpăra acum baze de date întregi de informații de pe Dark Web, ceea ce face facilă crearea unui mesaj.
Citește mai mult: economica.net