Criza de leadership și leacul pieței libere: De ce viitorul afacerilor depinde de întoarcerea la viață, libertate și căutarea fericirii / The Leadership Crisis and the Free Market Cure: Why the Future of Business Depends on the Return to Life, Liberty, and the Pursuit of Happiness de John A. Allison este despre cum să ai mai mult succes în afaceri. Mai precis, este despre acele principii fundamentale care stau la baza succesului și fericirii individuale, și care, se aplică în aceeași măsură tuturor organizațiilor și societății în ansamblul său. 

John A. Allison susține că oamenii au șanse mult mai mari să fie fericiți dacă se pricep la ceea ce fac. Ca atare, liderii au responsabilitatea de a-i ajuta pe membrii echipei să devină experți în domeniul lor de activitate. Acest lucru presupune educație, feedback și crearea proceselor care stimulează un randament superior.

„Această carte va demonstra că persoanele care știu ce vor și au etică reprezintă fundația prosperității umane. „Viață, libertate și căutarea fericirii” este una dintre cele mai profunde perspective din istoria omenirii.”

Așadar, în volumul de față John Allison te ghidează pentru a fi un lider mai bun, al unor oameni mai fericiți care dau mai mult randament și care vor alcătui astfel o societate mai fericită. Cum poți face asta? Urmând acești 5 pași:

1. Creează și/sau comunică o viziune legată de o posibilă evoluție a organizației (o posibilă evoluție a ta).

„Viziunea este o conceptualizare a ceea ce s-ar întâmpla când organizația și-ar atinge scopul sau, la nivel individual, a ceea ce vei deveni când îți atingi scopul. Atunci când organizația devine ce și-ar dori să fie, ea va avea aceste atribute.”

2. Dezvoltă și/sau comunică un scop pentru organizație (o misiune personală).

„Principiul organizator al acțiunii umane este scopul. Ca ființe umane, noi suntem entități orientate spre un scop. Pentru a ajunge acolo, trebuie să știm încotro ne îndreptăm. Oamenii au nevoie să simtă că au un scop. Organizațiile (companiile, bisericile, organizațiile civice, universitățile și așa mai departe) sunt pur și simplu grupuri de ființe umane individuale. Pentru ca organizația să aibă succes, oamenii din cadrul organizației trebuie să-și însușească scopul/misiunea organizației.”

3. Înțelege valorile fundamentale care sunt necesare pentru prosperitatea omului în timp ce trăiesc și comunică aceste valori.

„Foarte puțini oameni și-au pus lor înșiși întrebarea fundamentală: care este scopul valorilor? Ele ne oferă principii care, odată ce le urmăm, ne îmbunătățesc probabilitatea de a rămâne în viață, de a avea succes și, în cele din urmă, de a fi fericiți. Astfel că un set adecvat de valori este condiția pentru a dobândi succesul și fericirea.”

4. Dezvoltă o strategie pentru a transforma viziunea și scopul în realitate, în concordanță cu valorile.

„S-au scris mii de cărți pe tema strategiei. Obiectivul meu în acest capitol nu este să acopăr acest subiect pe larg, ci mai curând să prezint integrarea viziunii, a scopului și a valorilor cu strategia utilizând exemplul BB&T în paralel cu conectarea la strategiile personale și strategiile organizaționale pentru liderii de succes.” 

5. Dezvoltă procese și mecanisme de feedback/coaching care consolidează comportamentele și convingerile care conduc la stăpânirea personală a domeniului tău de activitate și la succesul organizației.

„În această carte vom discuta fiecare dintre aceste aspecte ale leadershipului personal și ale leadershipului la nivel de organizație, concentrându-ne în mod special pe scop, valori, strategie și proces. Apoi vom uni aceste principii cu societatea în ansamblul său, deoarece aceleași concepte fundamentale care se potrivesc persoanelor, se potrivesc și organizațiilor și societății. De fapt, „societatea” este o abstractizare. Societatea nu există în realitate. În realitate, există numai persoane. Făcând încă un pas, în realitate organizațiile și societățile nu au valori. Persoanele dintr-o organizație/societate au valori, iar acele valori pot fi comune. Liderii au adesea un impact semnificativ asupra valorilor altor oameni dintr-o organizație sau societate/ cultură. Dacă toate persoanele se comportă într-o manieră adecvată, inclusiv în raport cu altele, rezultatul va fi favorabil. Dacă persoanele se manifestă într-o manieră neadecvată, rezultatul va fi negativ. Să-i înveți pe oameni (și pe tine însuți) să acționeze într-o manieră adecvată este sursa succesului la nivel de organizație și de societate, a prosperității omului și a fericirii tale personale.” (John A. Allison)