Grand Hotel Italia, hotelul de cinci stele din Cluj, parte a lanţului italian Select Hotels Group, a iniţiat procedura pentru aducerea a şapte cameriste din Maroc şi Egipt pentru a acoperi deficitul de forţă de muncă pe această categorie de angajaţi, potrivit Ziarului Financiar.
”Am demarat deja procedura, vom aduce personal din Maroc şi Egipt. Am avut 8 cameriste din Venezuela (aduse în 2019 – n.red.) dar erau vorbitoare de spaniolă şi au plecat în Spania. În continuare ne confruntăm cu deficit de personal pentru posturile de cameriste”, a spus Simion Prunean, administratorul hotelului, citat de ZF.
Angajaţii din sectorul hotelier au fost, istoric, cel mai prost plătiţi salariaţi din economie, mulţi români care ocupau posturi în acest domeniu au plecat în străinătate pe salarii de şase-şapte ori mai mari. Hotelierii, dar şi proprietarii de restaurante au început înainte de pandemia de COVID-19 să importe oameni din Filipine sau Nepal (de exemplu Teleferic Grand Hotel din Poiana Braşov avea 22 de angajaţi filipinezi în 2018).
Grand Hotel Italia, cu o capacitate de 187 de camere, dar şi 14 săli de conferinţă se întinde pe o suprafaţă de peste 30.000 mp. Hotelul a fost deschis în 2011 în urma unei investiţii de peste 20 de milioane de euro făcută de familia de italieni Batani, care controlează mai multe unităţi hoteliere în Italia. Datele de la Ministerul de Finanţe arată că anul trecut Grand Hotel Italia a raportat afaceri de 6 mil. lei şi pierderi de 6,6 mil. lei, faţă de o cifră de afaceri de 26 mil. lei şi profit de 6,3 milioane de lei anul anterior, potrivit mfinante.ro.