“Evaluarea performanței și a implicării angajaților este un proces constant și bine organizat în cadrul organizației noastre. Întregul proces are ca scop susținerea atât a dezvoltării profesionale și personale a fiecărui angajat în parte, cât și a succesului companiei”, spune Irina Stoica, Senior HR Business Partner, OLX România, într-un interviu acordat platformei GlobalHRManager.ro.

Potrivit acesteia, în evaluarea performanței, utilizează un sistem bazat pe obiective clare, aliniate la strategia și valorile companiei. Evaluarea se desfășoară pe parcursul întregului an și include:

  • Setarea obiectivelor individuale: “La începutul fiecărui ciclu anual, angajații și managerii stabilesc obiective specifice, măsurabile și relevante pentru fiecare rol, în acord cu prioritățile echipei și ale companiei”.
  • Evaluările de performanță periodice: “În cadrul discuțiilor periodice și evaluărilor formale bi-anuale, managerii și angajații analizează realizările, progresele și ariile de îmbunatățire. Aceste evaluări sunt susținute de feedback constant și constructiv”.
  • Feedback: “Folosim și feedback din partea colegilor sau partenerilor interni, pentru a oferi o imagine completa asupra modului în care angajații contribuie la succesul echipei și al companiei. În plus, realizăm periodic sondaje pentru a înțelege nivelul de satisfacție, motivație și angajament al angajaților. Aceste sondaje ne oferă informații valoroase despre cultura organizațională, comunicarea internă și percepția asupra mediului de lucru”.

Irina Stoica adaugă că, pentru OLX România, sănătatea și bunăstarea angajaților sunt prioritare, iar acest lucru se reflectă în pachetul complex de beneficii pe care îl oferă, pachet ce include asigurare medicală privată.

“Acordăm foarte mare atenție stării de sănătate a colegilor noștri și le cerem periodic feedback pentru ca noi să putem adapta pachetul de beneficii în așa fel încât să răspundem nevoilor lor. În acest sens, am decis ca de la 1 octombrie să începem un nou parteneriat ce oferă angajaților OLX România un produs hibrid – abonament și asigurare medicală”, explică interlocutoarea noastră.

În ceea ce privește provocarea permanentă de a reuși să rețină în companie angajații valoroși, Irina Stoica spune că strategia OLX România se bazează pe crearea unui mediu de lucru motivant, care încurajează dezvoltarea personală și profesională, în care angajații se simt valorizați și sprijiniți pe parcursul întregii lor experiențe în companie.

“Un element cheie al acestei strategii este procesul de recrutare internă, menit să contribuie la dezvoltarea talentelor existente și la recunoașterea potențialului anagajaților pe termen lung. Prin procesul de recrutare internă, angajații noștri au oportunitatea de a-și extinde cariera în cadrul OLX aplicând cu prioritate la rolurile deschise în companie. Astfel, ei pot explora noi domenii sau promova în roluri de leadership”.

Se investește în dezvoltarea continuă, oferindu-se oportunități de învățare și creștere profesională, atât prin programe de training, cât și prin mentorat și coaching. Totodată, este promovat dialogul deschis și constant între angajați și echipele de management, pentru a înțelege mai bine nevoile și aspirațiile lor.

“Un alt aspect esențial este pachetul nostru de beneficii competitiv, care include flexibilitate, un mediu de lucru care susține echilibrul între viață personală și cea profesională, precum și o cultură organizațională orientată către inovație și autonomie. În plus, punem accent pe recunoaștere și aprecierea performanțelor, pe recompensarea rezultatele excepționale și implicarea activă. Prin aceste inițiative, reușim să menținem angajații valoroși implicați, motivați și conectați la viziunea pe termen lung a OLX România”, concluzionează Irina Stoica.