„Sănătatea și starea de bine a colegilor sunt o prioritate constantă pentru noi, în special când vine vorba despre echilibrul psihic și emoțional. În industria ospitalității suntem tot timpul în contact direct cu oaspeții, așa că sănătatea psihică și emoțională a angajaților este resimțită în mod direct de către cei care ne vizitează. Atunci când angajații sunt fericiți, oaspeții se bucură de experiențe memorabile”, a declarat Mirela Obreja, Cluster HR Director Hilton Garden Inn Bucharest Old Town & Hilton Garden Inn Bucharest Airport, în interviul oferit platformei GlobalHRManager.ro.
Aceasta adaugă că sunt căutate în permanență soluții creative pentru a sprijini starea de bine a angajaților: se organizează periodic sesiuni de training și workshop-uri pe teme diverse, precum sănătate mentală, gestionarea stresului, echilibrul între viața personală și profesională, educație financiară. Sunt oferite atât sesiuni online, cât și întâlniri față în față, pentru a facilita accesul cât mai multor angajați. Aceste workshop-uri oferă angajaților informații valoroase, posibilitatea de a accesa suport de specialitate dacă doresc, sprijinul și discreția de care au nevoie. De altfel, fiecare informație primită în cadrul sesiunilor de formare are utilitate atât la locul de muncă, dar mai ales în viața personală.
„Un angajat fericit și echilibrat este un angajat productiv”
„Suntem conștienți că este nevoie să fii bine în plan personal ca să poți performa la locul de muncă, iar un angajat fericit și echilibrat este un angajat productiv. În același timp, ne dorim și facem eforturi să promovăm o cultură organizațională care încurajează comunicarea deschisă, sprijinul reciproc, empatia, și dezvoltarea continuă a angajaților, iar această abordare pornește de la directorul general, echipa de HR și toți managerii de departamente. Ne străduim să creăm un mediu în care fiecare membru al echipei se simte susținut și apreciat. Tocmai de aceea, acolo unde este posibil, încercăm să fim flexibili în ceea ce privește programul de muncă, astfel încât angajații să poată îmbina eficient viața profesională și cea personală”, menționează interlocutoarea noastră.
Pe de altă parte, angajații hotelurilor Hilton Garden Inn Bucharest Old Town și Hilton Garden Inn Bucharest Airport beneficiază de un program amplu de training, pe care Hilton îl pune la dispoziție, atât prin platforma proprie, cât și prin parteneriatele pe care de are cu alte platforme de învățare online. În acest fel, angajații au acces la programe de dezvoltare profesională cu costuri minime.
“În același timp, compania noastră susține dezvoltarea profesională a angajaților săi, oferindu-le oportunități de promovare pe poziții superioare, atât în cadrul organizației, cât și în cadrul grupului din care facem parte. Această abordare reflectă valorile noastre fundamentale de transparență și meritocrație, iar fiecare membru al echipei are șansa reală de a-și valorifica potențialul la maximum”, mai spune Mirela Obreja.
„Incluziunea reprezintă mai mult decât o valoare morală, este chiar o strategie inteligentă de business”
Întrebată cum promovează diversitatea și incluziunea în organizație, Mirela a subliniat că diversitatea este o realitate a zilelor noastre și este extrem de important ca fiecare dintre noi să o înțeleagă și să o conștientizeze. „Incluziunea este răspunsul nostru, ca angajator, la această realitate. Credem într-un mediu de lucru care reflectă diversitatea lumii în care trăim și valorizează potențialul și contribuția fiecărui angajat. Primul pas în această direcție este să ne asigurăm că procesul de selecție este unul echitabil și transparent, fără prejudecăți și discriminări, astfel încât fiecare candidat să aibă șanse egale de a fi evaluat exclusiv în baza competențelor și experienței sale. Un alt pas este că ne respectăm reciproc unii pe alții, indiferent de cultură, vârstă, religie, etnie, gen, etc. Aceasta nu doar că îmbunătățește atmosfera de lucru, dar contribuie și la crearea unei culturi organizaționale sănătoase, în care diversitatea nu este doar tolerată, ci înțeleasă și asumată”.
Mai mult, Mirela Obreja s-a declarat convinsă că diversitatea la locul de muncă este o foarte mare oportunitate de a învăța și de a crește împreună, mai ales într-o industrie în care angajații interacționează zi de zi cu oaspeți din medii variate. „Astfel suntem capabili să abordăm provocările mult mai bine pregătiți și să găsim soluțiile cele mai potrivite la situațiile ce apar. Din acest motiv, incluziunea reprezintă mai mult decât o valoare morală, este chiar o strategie inteligentă de business”.
„În ultimii ani nivelul salarial din ospitalitate a crescut semnificativ, dar mai avem încă de recuperat”
Mirela Obreja recunoaște că marea provocare a finalului de an și a anului care va veni o constituie atracția și retenția talentelor, de altfel o provocare constantă în domeniul ospitalității. „Noi avem nevoie de oameni dedicați, care să lucreze pentru oameni și, poate este greu de crezut, însă puțini au această dorință și disponibilitate”.
Într-o lume în care foarte mulți preferă să muncească de acasă, într-un hotel acest beneficiu nu este posibil. În plus, în această industrie e nevoie de flexibilitate, cerințele oaspeților sunt diverse, nicio zi nu seamănă cu alta și uneori este nevoie ca angajații să se ajute reciproc, prin activități pe care nu le fac în mod obișnuit.
„Competiția pentru talentele din piață este intensă, având în vedere că multe alte industrii oferă condiții de muncă și beneficii atractive. Cu toate că în ultimii ani nivelul salarial din ospitalitate a crescut semnificativ, în continuare mai avem de recuperat în această direcție”.
O altă provocare pentru companie este adaptarea la schimbările tehnologice. „În ultima perioadă am implementat o serie de noi tehnologii și instrumente digitale în companie, însă o parte din colegi sunt reticenți si preferă în continuare metodele tradiționale de lucru. Ne adaptăm, însă, având convingerea că noile tehnologii nu doar ne fac viața mai ușoară, dar sporesc și confortul și experiența oaspeților noștri în hotel”, concluzionează Mirela Obreja.