Ambiguitatea economică și provocările departamentelor de resurse umane de a reține talentele în organizație au fost temele care au stat la baza primei întâlniri a comunității OSC-GlobalHRManager din 2023. Dezbaterea a fost moderată de Andreea Minuță, Director Executiv, Divizia de Abonamente, REGINA MARIA, care a avut invitați, pe de o parte, specialiști de resurse umane, cu mulți ani de experiență în organizații cu domenii variate de activitate, dar și un psihoterapeut organizațional. Ileana Alexandru, Vicepreședinte Resurse Umane la Mega Image, Crina Ilie, People Function Leader, Genpact Europe & Africa, Adina Vidroiu, HR Director Romania & Greece, Cyprus, Malta at Microsoft și Victor Toriani Gorea, Psihoterapeut / Psiholog clinician și organizațional / Trainer, au vorbit despre cum reușesc să gestioneze perioadele de incertitudine socială și economică și despre soluțiile pe care le au la îndemână pentru ca oamenii să nu părăsească organizațiile și să le asigure starea de bine.

În ce privește prioritățile personale, s-a observat că, odată cu pandemia, sănătatea a devenit prioritară, astfel încât companiile au venit în sprijinul angajaților cu servicii și abonamente cât mai complexe, pentru a diminua din stres. O completare, din ce în ce mai întâlnită în rândul organizațiilor care oferă abonamente de sănătate angajaților, o reprezintă serviciile de terapie și consultanță. Adina Vidroiu afirmă că, prin această componentă, „se dorește crearea de oportunități prin care oamenii pot să aibă grijă de ei înșiși.”

Tot despre grijă a vorbit și Ileana Alexandru, care a subliniat importanța creării unui sentiment de apartenență la o comunitate. Eforturile echipei pe care o conduce se concentrează spre o strategie de tip caring community, cu obiectivul de a oferi tuturor angajaților siguranța de care au nevoie.

Dincolo de particularitățile privind gestionarea situațiilor de criză, „organizațiile trebuie să se implice într-un proces de educare a angajaților, dincolo de job”, este de părere Crina Ilie. Angajații au nevoie de un sentiment de spațiu în organizație, în timp ce managerii și liderii trebuie să facă față unui val de situații de criză, care s-au dovedit a fi tot mai numeroase și provocatoare în ultimii ani.

Concluziile dezbaterii au fost rezumate simplu de Victor Toriani Gorea: „îmi pasă de tine și ca om! Nu contează doar inteligența cognitivă, ci și cea emoțională, care are la bază nevoia de conectare, de apartenență. Empatia nu înseamnă că sunt ca tine, ci că sunt cu tine! Îmi pasă, sunt conectat.”

Întâlnirea comunității GlobalHRManager s-a desfășurat în format hibrid, în sala de conferințe din cadrul Ponderas Academic Hospital și online, și a beneficiat de suportul Rețelei de sănătate REGINA MARIA.

 

Comunitatea OSC-GlobalHRManager este administrată de Oameni și Companii. Oameni și Companii-OSC oferă soluții de marketing utilizând un ecosistem propriu de +100 comunități business sau profesionale si platforme digitale asociate. O listă cu aceste platforme puteți vedea aici. O listă de comunități, aici.

Rețeaua de sănătate REGINA MARIA

Rețeaua de sănătate REGINA MARIA este liderul în calitatea serviciilor medicale din România, fiind singurul operator cu trei spitale acreditate internațional. Prin cele 14 acreditări deținute – o performanță unică în Europa, REGINA MARIA demonstrează constant angajamentul său pentru excelența medicală și siguranța îngrijirii pacienților.

Totodată, REGINA MARIA a inovat și segmentul serviciilor medicale pentru companii, lansând în premieră în România conceptul de abonamente corporate, în urmă cu peste 26 de ani. Mai recent, compania a dezvoltat și pachete medicale specializate pentru IMM și persoane fizice, gestionând în prezent un portofoliu de peste 751.000 de abonamente. În plus, în ultimii 10 ani, REGINA MARIA a investit 200 de milioane de euro în dezvoltarea sistemului medical din România, prin modernizarea sau deschiderea de noi locații, achiziția de aparatură performantă și pregătirea echipelor medicale.