Retailul este un domeniu volatil și punem accent pe expertiză. Avem o echipă de leadership foarte implicată, care construiește echipele locale într-un mediu safe, lăsând colegilor loc să își exprime ideile, întrebările și să vină cu propuneri autentice. Procesul de învățare tehnic începe cu experimentarea prin greșeli, spune Larisa Macovei, HR Manager, Kamalion Romania, în interviul acordat platformei GlobalHRManager.ro.

Provocarea echipei noastre de leadership este să ne asigurăm, în primul rând că obiectivele noastre sunt cât mai bine setate, ușor de accesat și de înțeles de fiecare membru și mai apoi, să lucrăm pentru ca procesele noastre să fie funcționale dar și cu sens. Al doilea exemplu din echipa noastră locală este Happiness Project. Prin intermediul lui evaluăm zilnic starea emoțională a fiecărui coleg din echipă. Fie că vorbim de motive personale sau profesionale, această autoevaluare ne ajută să avem o imagine de ansamblu asupra sănătății psiho-emoționale și să venim cu suport”.

Larisa Macovei spune că procesul de recrutare internațional este unul inovator, fiecare componentă a acestui proces fiind îmbunătățită și re-gândită pe baza analizei de date. Local, creionăm în prezent și adaptăm procesul de recrutare cât mai antrenant și mai aproape de așteptările candidaților”.

Iată câteva dintre exemplele oferite de HR-Managerul Kamalion Romania:

  • Postarea cât mai creativă a anunțurilor de recrutare, cu un vizual atractiv și cu o prezență autentică pe LinkedIn;
  • Oferirea candidaților opțiunea utilizării video-urilor introductive și a unei experiențe personalizate de la aplicare până la feedback-ul final, folosind tehnologia internă și AI;
  • experiență cât mai bună oferită candidaților, care vine la pachet cu implicare și o rată mare de răspunsuri pozitive. NPS–ul local ajută la consolidarea brandului de angajator Kamalion, la identificarea promotorilor și la o vizibilitate rapidă asupra lucrurilor de îmbunătățit;
  • Utilizarea angajării bazate pe abilității. Oferă acces la teste pe fiecare nivel, reduce timpul de angajare, extinde baza de candidați, reduce timpul de angajare și ajută la eliminarea bias-urilor proprii;
  • Utilizarea tehnicilor de gamificare în derularea interviurilor, bazate pe jocuri ce plasează candidații în situații reale, provocându-i să rezolve sarcini care par mai mult o joacă decât muncă.

„Piața actuală a muncii este tare competitivă, însă avem tot suportul în a adopta idei proaspete, creative și inovatoare. Urmărim și măsurăm permanent succesul acestor idei pentru a putea fi aproape de noile generații”, afirmă interlocutoarea noastră.

Aceasta adaugă că, în prezent, candidații cercetează brandul angajatorului Kamalion Romania înainte de a aplica sau participa la interviu, ceea ce pentru companie pune în capul listei de priorități brandul de angajator.

Un brand puternic de angajator este mereu în evoluție și depunem un efort susținut să rămânem relevanți și atractivi pentru talentele de top. Ne dorim să ne conectăm la un nivel cât mai profund cu potențialii noștri colegi și să venim cu un conținut susținut atât pe site-ul de cariere cât și în social media. Din experiența noastră, cei mai buni angajați nu se concentrează doar pe salariu și beneficii, aceștia fac alegerea și în funcție de cultura, valorile companiei și oportunitățile de dezvoltare. Dacă echipa de vânzări încearcă să convingă clienții să cumpere produsele noastre, noi, în echipa de resurse umane încercăm să atragem talente de top, interesate să lucreze cu noi”, concluzionează Larisa Macovei.