Mihaela Popovici, Manager PR, Comunicare Internă & CSR, Evryo Power, a vorbit în cadrul conferinței „Magnetico” de la Craiova despre inițiativele de employer branding ale organizației și felul în care au fost percepute de angajați și de candidați.

Ne-am gândit cum să arătăm oamenilor, în extern, ce facem noi în companie. Am lansat o campanie prin care am vrut să îi punem în prim-plan pe colegii noștri, care au acceptat să fie ambasadori ai inițiativei. Ne-am dorit să vedem ce îi motivează pe colegii noștri să aleagă, în fiecare zi, echipa Evryo. Am descoperit că, prin această campanie, pagina noastră de LinkedIn a avut mai mulți vizitatori (…) În urmă cu 8 ani am început programul Ucenic Electrician – am invitat elevii să facă parte din următoarea generație de electricieni. Am avut peste 2.400 de ucenici în această perioadă. Vrem să ajungem la publicul țintă, elevii, și să schimbăm mentalitatea despre ce presupune a fi electrician. Acest rol s-a schimbat, s-a digitalizat foarte mult în ultimii ani – suntem în pas cu tehnologia și ne dorim foarte mult să le arătăm asta și celor din jur”, a spus ea.

Robert Schmidt, Sales & Marketing Director, Smartree, a prezentat rezultatele unui studiu privind perspectivele și așteptările angajaților & candidaților vs. percepția angajatorilor.

Am făcut un studiu, pentru a înțelege care sunt așteptările angajaților și cele ale oamenilor de HR și să vedem dacă se aliniază. Aproximativ 44% dintre oamenii de HR cred că se va menține fluctuația de personal. Ce am observat este că majoritatea angajaților deja își caută un alt job sau iau în calcul în mod serios această opțiune. Acest lucru este îngrijorător, pentru că, dacă nu știu că am o problemă la nivel de organizație, nu am cum să o rezolv. Am vrut să înțelegem și ce îi motivează pe angajați să rămână în companii și nu mică mi-a fost surpriza să aflu că partea de beneficii salariale nu prea mai este pe primul loc. Printre cele mai importante lucruri pe care angajații și le doresc sunt oportunitățile de dezvoltare profesională – 42,65% își doresc acest lucru. În momentul în care i-am întrebat pe angajați ce i-ar motiva să facă o schimbare de job, au răspuns că își doresc și un mediu de lucru sănătos, pe lângă oportunitățile reale de dezvoltare, și abia pe locul trei sunt beneficiile salariale și extrasalariale în prioritățile lor. Peste 63% dintre angajatorii chestionați cred că motivul pentru care angajații schimbă locul de muncă este de natură financiară”, a spus el.

Un alt subiect abordat în prima sesiune a conferinței a vizat pontajul electronic și digitalizarea dosarelor de personal. Astfel, Adrian Dinu, CEO, Creasoft IT, a precizat: „Să vorbim despre digitalizare și, în special, despre semnăturile electronice pe documente de muncă și arhivarea documentelor. Din 2021, Legea 208 a permis companiilor să înlocuiască semnarea olografă cu una digitală. Una din provocările cu care ne-am confruntat a fost legată de o cerință legală privind arhivarea lor electronică la un arhivator certificat de minister. Asta ne ajută foarte mult, pentru că nu mai trebuie să plimbăm hârtiile. Am primit solicitări inclusiv din zona blue collar și știm că oamenii care lucrează în aceste industrii nu au neapărat adresă de email. Prin intermediul Creasoft Kiosk, angajatul poate să acceseze cererile de concediu, adeverințe, poate semna documente de muncă, la angajare, are acces la planificator, pentru a se informa cu privire la tura de lucru, cât și la fluturașul de salariu.

Organizațiile trebuie să le dea ocazia angajaților să comunice, să aibă un mediu sigur în care să își exprime perspectiva, a atras atenția Leonard Rizoiu, Fondator & General Manager, leoHR, în prezentarea sa, punând accentul asupra importanței realizării de stay interviews.

Indiferent de cât digitalizăm, comunicarea cu omul nu cred că va fi preluată prea curând de inteligenta artificială sau automatizată. Trebuie să le dăm oamenilor ocazia să comunice. De câțiva ani, avem HR Business Partners care comunică cu oamenii și sunt mai aproape de ei. Dar, de cele mai multe ori, angajații se tem să dea feedback, deși ușa managerului de HR este deschisă. Astfel, un stay interview este foarte important, pentru că angajații simt că vocea lor contează, sub umbrela confidențialității. Prin trecerea de la managementul tradițional la un design empatic, bazat pe diversitate și incluziune, oamenii se simt văzuți. Employee Experience și Employee Retention sunt puternic influențate nu de algoritmii, ci de emoții. Generațiile tinere vor să fie implicate, vor să planteze copaci, să meargă la cămine de bătrâni. Tinerii vor să știe ce pot face pentru a ajuta comunitatea din jur. Rolul stay interview este legătura dintre Employee Experience și retenție”, a mai adăugat.

Profesioniști locali din departamentul de resurse umane au participat, pe 23 aprilie 2024, la cea de-a doua ediție a proiectului „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices desfășurată la Craiova. „Magnetico” este un proiect BusinessMark, ce va continua în 2024 și în Cluj-Napoca (14 mai), Pitești (23 mai), București (7 iunie), Iași (11 iunie), Brașov (16 octombrie), Oradea (24 octombrie), Timișoara (14 noiembrie), Sibiu (19 noiembrie).

Portalurile Oameni și CompaniiEventsMax.ro și GlobalHRManager.ro – sunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BussinessMark.