„Covid-19 a adus incertitudine în foarte multe domenii, iar industria ospitalității a fost printre cele mai afectate. Restricțiile introduse au făcut ca acest domeniu să devină extrem de vulnerabil și impredictibil. Angajații  au resimțit un nivel crescut de stres emoțional, datorat insecurității continue. În acest momement, toți angajații au nevoie de siguranță, încredere, apartenență și mentori, declară Mirela Obreja, Cluster HR Director, Hilton Garden Inn Bucharest Old Town & Hilton Garden Inn Bucharest Airport, într-un interviu acordat portalului GlobalHRManager.

„Au fost numeroase perioade de absențe în rândul colegilor, datorate infectărilor cu Covid-19, situații în care am fost nevoiți să fim creativi și  flexibili, astfel încât oaspeții să beneficieze de servicii de calitate și să nu resimtă în vreun fel provocările și lipsurile noastre interne.Toți colegii au dat dovada mai mult decât au făcut-o în perioada pre-Covid, de profesionalism, dedicare și implicare, depășindu-și limitele proprii. Toate provocările prin care am trecut împreună, ne-au unit și ne-au făcut mai putenici”, susține Mirela Obreja.

New York Times: „Empowering and engaging employees is in Hilton’s DNA”

Aceasta recunoaște că s-a luat în calcul  posibilitatea de a apela la anagajați din afara țării încă de la deschiderea primului hotel, în 2017. “Acum, în situația în care foarte mulți profesioniști din domeniul ospitalității au migrat către alte domenii de activitate, ne îndreptăm atenția din ce în ce mai mult către angajații din afara țării. Ne aflăm în proces de angajare chiar în această perioadă, pentru partea de housekeeping și alimentație.’’

Mirela Obreja descrie și cum a făcut față provocării de a reuși să păstreze în companie angajații valoroși: “Toți angajații noștri sunt valoroși și împreună formează echipe  frumoase. Sunt multe  situații în care își depașesc atribuțiile și se ajută reciproc, iar startul îl dau Directorii Generali și managerii fiecărui departament. Cu toții aplică principiul „lead by example”. De asemenea, alocăm colegilor proiecte care le scot în evidență calitățile, prin care le oferim spațiu și autonomie pentru a lua decizii pe cont propriu, decizii pentru care sunt responsabili, dar și mândri în același timp.”

Mirela Obreja mai spune că există un foarte mare avantaj din partea Hilton, brand care încurajează toți membrii echipei în rezolvarea unor situații sensibile și în timp real, pentru a asigura un grad ridicat de satisfacție oaspeților. „Empowering and engaging employees is in Hilton’s DNA”, a scris odată New York Times și se aplică perfect în ambele echipe Hilton Garden Inn din București.

„Investind acum în tineri, ne asigurăm că vom avea forța de muncă pregatită în următorii ani”

Potrivit Mirelei Obreja, partea salarială este o provocare continuă în industria ospitalității, dar compania pentru care lucrează a reușit să facă ajustări semnificative în ultimele luni. „Totodată, suntem  în căutarea de metode alternative și suplimentare de motivare. Sunt cu toții implicați în mod constant, în acțiuni prin care îi ajutăm pe cei din jur, aflați în dificultate. Oricare membru al echipei poate fi un mentor pentru generațiile viitoare de profesioniști, punându-și în valoare experiența acumulată și cunoștințele. Satisfacția la final de program este foarte mare, iar noi îi încurajăm în acest demers, numai investind acum în tineri, ne asigurăm că vom avea forța de muncă pregatită în următorii ani.’’

Cluster HR Director-ul Hilton Garden Inn Bucharest concluzionează că, la capătul a doi ani de pandemie, a învățat alături de echipa din care face parte că „oricând putem oferi din ceea ce avem cuiva care are  mai puțin decât noi, iar asta definește umanitatea”.