Dacă a fost o luptă pentru a-i ține pe oameni implicați în întâlniri înainte de Pandemie, acum este, probabil, un efort herculean să îi implici în întâlniri virtuale.

„Majoritatea încă văd online-ul ca fiind ‘mai puțin decât’ și nu trebuie să fie așa. Evenimentele virtuale pot fi la fel de eficiente, vibrante și antrenante ca cele fizice.”, spune Stephanie Scotti, consilier de comunicare la Professionally Speaking și autor al Talk on Water.

Iată cum poate fi configurată o întâlnire virtuală solidă care să îi facă pe angajați să participe și să se implice în activități.

Conectarea, nu perfecțiunea

Oferiți angajaților linkuri către aplicații și platforme – Zoom, Skype, Google – veți folosi instrucțiuni despre cum să le lansați, plus linkuri către alte resurse. Apoi să fiți pregătiți pentru probleme tehnice deoarece aproape întotdeauna apar.

În întâlniri, treceți mai departe dacă nu puteți partaja un ecran, sunetul este decupat, videoclipurile nu pornesc etc. Păstrați oamenii concentrați pe obiectivul întâlnirii, nu pe tehnologia care o susține.

Nu complica lucrurile

Stabiliți un obiectiv clar, simplu, pentru fiecare întâlnire și lăsați informațiile complexe și învățarea pentru auto-studiu.

Implicați angajații încă de la început

În întâlnirile virtuale, oamenii își pot dezactiva componenta audio și video, încep să deruleze pe rețelele sociale în timp ce încă „sunt în întâlnire”.

Pentru a-i implica și a-i menține implicați pe participanți, solicitați-le să interacționeze în primele cinci minute. Puneți o întrebare atunci când sosesc, cum ar fi:

-cât de mulți dintre voi credeți X?

-putem să vă rugăm să împărtășiți ceea ce ați învățat de la Y?

-cum ați depășit Z?

Sau puteți încerca o întrebare sondaj. Majoritatea platformelor de întâlniri virtuale oferă posibilități de sondare care oferă rezultate în timp real.

Adăugați un lider

Solicitați unei alte persoane să fie co-moderator în timpul unei întâlniri virtuale sau al unei sesiuni de instruire.

A doua persoană poate interacționa cu dumneavoastă și cu grupul – punând și monitorizând întrebări și comentarii pe măsură ce intră persoane, adresând întrebări dacă acestea nu intră și nu sunt cu ochii pe timp.

A doua voce poate servi, de asemenea, ca un profesionist în domeniul IT, răspunzând la problemele tehnologice, partajând ecranele potrivite, trimițând sondaje sau publicând întrebări.

Păstrați contactul vizual

Menținerea contactului vizual cu participanții ajută la creșterea implicării și a interesului.

Păstrați un contact vizual minim, care să îi încurajeze pe participanți să țină ochii pe ecran și să rămână atenți asupra conținutului.

Mențineți camera la nivelul ochilor și priviți obiectivul, nu ecranul.

Vorbiți cu camera ca și cum ați vorbi cu un prieten – zâmbiți, încuviințați din cap, gesticulați ca și cum ați fi împreună.

Suesa: hrmorning.com