Dezvoltatorul român al platformei de învăţare pentru echipe care lucrează la distanţă, Houston, a atras o investiţie de 200.000 de euro din partea unui sindicat de “business angels” format doar din femei din Europa Centrală şi de Est, precum şi de la un fond de investiţii din Letonia.
“Investiţia atrasă ne ajută să ne ducem mai departe planul de a oferi companiilor un instrument prin care îşi pot susţine echipele virtuale să înveţe, să vină cu idei mai bune, să ia decizii mai înţelepte şi să execute sarcinile mai eficient. Faptul că aproape jumătate dintre clienţii Beta ne-au devenit şi investitori confirmă utilitatea produsului nostru. Odată cu atragerea acestei investiţii de 200.000 de euro, anunţăm şi ieşirea produsului nostru din versiunea Beta”, afirmă Robert Blaga, fondator şi CEO al Houston.
Investiţia a fost atrasă din partea Lumus – un sindicat de “business angels” format doar din femei din Europa Centrală şi de Est, respectiv Overkill – un fond de investiţii din Letonia şi patru dintre primii clienţi Beta ai Houston. Cei patru clienţi Beta au investit 100.000 de euro şi sunt: Bitou (Germania), DynamicEvents (Irlanda), Right Impact (Singapore) şi Turnaround (Emiratele Arabe Unite).
În prezent, Houston are clienţi Beta din Germania, Belgia, Irlanda, Spania, Singapore, Malaezia, Hong Kong, Emiratele Arabe Unite.
Managementul dezvoltatorului român are în plan ca, în această vară, să obţină o finanţare cuprinsă între 350.000 şi 500.000 de euro.
“Houston pune accentul pe practicarea de comportamente noi în echipe de trei – şase persoane spre deosebire de soluţiile clasice care se concentrează pe transmiterea de informaţii către un singur individ. Platforma are la bază un algoritm care măsoară creşterea eficienţei comportamentului angajaţilor în urma parcurgerii unui modul de învăţare de 30-60 de minute. Ulterior, programul compară scorul obţinut de echipă cu unul global rezultat în urma analizei a peste 250 de grupuri. Astfel, informaţiile oferite sunt despre progresul echipei, dar şi despre performanţa acesteia comparativ cu alte grupuri. Studiind 224 de echipe care au parcurs un program secvenţial în Houston, algoritmul a observat o creştere a eficienţei în medie cu 28% după 60 de minute petrecute în platformă”, se menţionează în comunicatul citat.
Printre companiile care au testat platforma Houston se află: Deloitte, Continental Automotive, Pfizer, Microsoft, Salesforce şi Sony. De la începutul acestui an, gradul de utilizare al platformei a crescut, în medie, cu 56% în fiecare lună, iar numărul de angajaţi care folosesc platforma a crescut de la 300, în ianuarie, la 1.700, în aprilie.
Reprezentanţii companiei estimează, pentru finele anului 2021, un portofoliu de 100 de clienţi, precum şi extinderea activităţii în Franţa, Germania, Portugalia, Italia şi SUA. “Pe piaţa americană vizăm statele în care se află sediile mai multor companii din industriile biotech şi automotive. Printre acestea se numără California, Michigan, Ohio, Indiana”, a spus Blaga.
În acest context, pentru anul 2022, conducerea Houston mizează pe venituri de un milion de euro.
Houston este dezvoltatorul unei platforme de învăţare care are la baza un algoritm de măsurare a modului în care se schimbă comportamentul angajaţilor odată ce au acumulat cunoştinţe noi.
Compania, lansată în martie 2020 de către Robert Blaga, un specialist cu peste zece ani de experienţă în training, se adresează departamentelor de resurse umane ale companiilor mari şi furnizorilor de programe de training şi dezvoltare. În prezent, platforma poate fi utilizată de între cinci şi o mie de persoane simultan, dar planurile sunt de a majora capacitatea la 5.000 de persoane, până în luna iulie a acestui an. AGERPRES