Unul dintre subiectele abordat în cadrul panelului organizat în cadrul conferinței MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices a vizat provocările care apar în găsirea de candidați, în funcție de sector, de generație, dar și de locul în care aceștia trăiesc. Astfel, Ana Lupulescu, Human Resources Manager, ProdLacta, a precizat: „Foarte importantă pentru o companie este acea parte de susținere a angajaților, care nu se oprește pe parcursul onboarding-ului, ci continuă și mai departe. Până la recrutare, este foarte important ca în companie să avem și calitatea produselor și serviciilor. Poate că, înainte de a se gândi să lucreze într-un loc, un om este mai întâi clientul produselor noastre”.

„Noi folosim orice strategie de recrutare disponibilă – este foarte important să fim flexibili și să ne orientăm, pentru că nu merge orice strategie pentru toate posturile. O platformă de recrutare poate să meargă pe Brașov foarte bine, dar într-o altă zonă poate funcționa mai bine altceva. Avem, totodată, târguri la care mergem pentru a fi mai aproape de oameni, a vorbi cu ei, astfel încât ei să ne cunoască”, a spus Ana Lupulescu.

Eugenia Susnea, Șef birou Resurse Umane, Varta Microbattery, a subliniat că reputația organizației are un rol foarte important în decizia oamenilor de a se alătura unei companii. „Din ce am constatat în rândul oamenilor ce lucrează în zona de producție, reputația apare și la încetarea contractului de muncă. E foarte important cum gestionăm așteptările, nevoile și motivele de plecare ale unui om. Trebuie să extragem datele care reies din plecarea unui om, sunt informații foarte valoroase. Plecând de la un anunț, de la o situație, lucrurile pot să pară foarte frumoase, însă dacă intrăm în detalii, putem afla informații valoroase, ce pot duce la îmbunătățiri. Noi ne bazăm și pe recrutarea externă, dar și pe recomandările interne”, a declarat ea.

La rândul său, Leonard Rizoiu, Fondator & General Manager, leoHR, a atras atenția și asupra nevoilor angajaților blue collar. „Cei din zona blue collar se plâng de targetul pe care îl au. Al doilea motiv de plecare al acestora este salariul – pleacă chiar și pentru un salariu cu 50-100 lei mai mare. Totodată, ei se plâng de un mediu toxic, iar asta îi face să plece. Nu rezistă, pentru că primesc o rezistență foarte mare din partea seniorilor. Totodată, să aduci pe cineva la primul job să lucreze în trei ture și să aibă un target e foarte dificil pentru ei. În zona white collar, dacă compania nu are un plan de dezvoltare pentru angajați, aceștia ajung să caute singuri oportunități noi. Totodată, dacă pandemia a stopat fenomenul plecării talentelor în străinătate, însă vedem că acum pleacă specialiști – ingineri, medici, economiști”, a adăugat Leonard Rizoiu.

Peste 100 de specialiști locali în resurse umane și employer branding s-au reunit Kronwell Hotel, pentru a dezbate provocările care apar în atragerea și retenția de talente, în cadrul conferinței „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices”, un proiect BusinessMark ce a ajuns pe 10 octombrie 2023 la Brașov.

MAGNETICO este un eveniment organizat de BusinessMark. Platformele Oameni și Companii – EventsMax.roGlobalManager.roAdministratie.ro și GlobalHRManager.rosunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.