Conf. Univ. Dr. Mihaela Bucur, de la Academia de Studii Economice din București, a povestit, în cadrul unui interviu pentru EventsOnline.ro, ce este managementul operațiunilor în afaceri, care sunt beneficiile acestuia, dar și ce cursuri sunt disponibile pentru cei care doresc să se perfecționeze în acest domeniu.

Managementul operațiunilor este procesul care, în general, planifică, controlează și supraveghează procesele de producție și producție și furnizarea de servicii.

Managementul operațiunilor implică supravegherea activităților de afaceri pentru a atinge obiectivele, a spori productivitatea și a optimiza profitabilitatea. Înseamnă planificarea, organizarea și supravegherea operațiunilor, proceselor de producție și furnizarea de servicii pe parcursul ciclului de viață al unui produs. Gestionarea întregului ciclu de producție ar trebui să asigure crearea de produse sau servicii de înaltă calitate pentru a satisface nevoile clienților. Pe scurt, managementul operațiunilor este o ramură importantă a managementului care asigură succesul și profitabilitatea afacerii.

Domeniul Managementului Operațiunilor este în continuă evoluție și există multe oportunități interesante de creștere și avansare. În toate tipurile de companii, Managementul Operațiunilor joacă un rol fundamental în procesul de producție. Prin definiție generală, el este suma activităților aferente fiecărui domeniu al organizației și vizează generarea produselor sau serviciilor oferite pieței.

În termeni practici, se poate spune că operațiunile reflectă modul de a face lucrurile în cadrul unei companii. Scopul acestora este de a îmbunătăți continuu sistemele de producție pentru a garanta cele mai eficiente soluții.

 

De ce este important managementul operațiunilor?

Managementul operațiunilor este important într-o organizație de business deoarece ajută la gestionarea, controlul și supravegherea eficientă a bunurilor, serviciilor și oamenilor. El conectează sectoarele și industriile.  Managementul operațiunilor este utilizat pe scară largă, indiferent de dimensiunea companiei sau de ceea ce face. Managementul operațiunilor joacă un rol crucial în succesul unei companii, deoarece are impact asupra eficienței, productivității și profitabilității unei afaceri, necesitând abilități puternice de rezolvare a problemelor, abilități analitice și o înțelegere profundă a proceselor de afaceri.

 

Beneficiile managementului operațiunilor

  1. Calitatea produsului

Managementul operațiunilor este prima unitate dintr-o firmă tipică care verifică durabilitatea și fiabilitatea unui produs. Managementul operațiunilor se ocupă de calitatea produselor sau a mărfurilor care s-ar potrivi clienților la și după livrare. Când un produs este de calitate, oferă un avantaj în comparație cu concurența.

  1. Productivitate

Productivitatea este raportul dintre input și output și este singura modalitate de a verifica inputul angajaților. Managementul operațiunilor asigură resursele de personal adecvate pentru a obține rezultate maxime. Singura modalitate de a asigura productivitatea este printr-un management eficient al operațiunilor.

  1. Satisfacția clientului

Managementul operațiunilor asigură satisfacția clienților fiind complementar unui produs de calitate. Clienții fac organizația să prospere și trebuie tratați bine în toate modurile posibile.

  1. Costuri de operare reduse

Prin productivitate, produse de calitate și satisfacție a clienților, costurile suportate pentru întreținerea produselor sunt reduse la maximum. Acest lucru duce simultan la creșterea veniturilor. Doar managementul operațiunilor poate face acest lucru posibil. În reducerea costurilor de operare, există și reducerea deșeurilor. Numărul/dimensiunea exactă a produselor este produsă conform solicitării printr-un management adecvat al operațiunilor.

 

De ce aveți nevoie de un curs despre managementul operațiunilor?

În calitate de manager, puteți interacționa cu profesioniști în inginerie, marketing, cercetare și afaceri. Un curs despre managementul operațiunilor vă oferă know-how tehnic, acoperind elementele fundamentale ale diferitelor domenii legate de business. Aceste domenii includ planificarea capacității, managementul lanțului de aprovizionare, inventarului și riscului, Responsabilitatea socială corporativă (CSR) printre multe altele. De asemenea, oferă o experiență reală de gestionare a afacerilor și notează tendințele industriei.

Un curs de managementul operațiunilor din cadrul MBA nu numai că se va adăuga la nivelul de cunoștințe pentru profesioniști, ci va modela și cariera celor care doresc să dezvolte abilități mai eficiente de management. În fiecare organizație, supraviețuirea și succesul acesteia depind în mare măsură de operațiunile managerilor. Obiectivul este de a atinge excelența într-o organizație prin dezvoltarea unui sistem de îmbunătățire a performanței afacerii și de a valorifica la maximum resursele disponibile.

Capacitatea dumneavoastră de a aplica teoriile de management al operațiunilor în munca de zi cu zi vă permite să vă conduceți personalul cu încredere prin activități menite să îmbunătățească procesele, să reducă costurile, să folosească strategia și să influențeze traiectoria companiei dumneavoastră.

Cursanții care parcurg disciplina de Managementul Operațiunilor în cadrul programului de MBA de la Bucharest Business School devin lideri care:

  1. Rezolvă probleme cu răspunsuri eficiente
  2. Utilizează diverse instrumente și tehnici de management în unitățile de afaceri
  3. Implementează inovații în afaceri
  4. Aplica cele mai bune practici la managementul proiectelor
  5. Orchestrează un lanț de aprovizionare end-to-end de succes
  6. Încorporează diferite stiluri de management pentru o mare varietate de situații
  7. Stăpânesc cele mai recente tehnologii și aplicații la nivelul întregului sistem.

Cursurile MBA INDE din cadrul Bucharest Business School provoacă managerii prin discuții și sarcini riguroase din punct de vedere academic, sprijinindu-i să-și perfecționeze abilitățile de comunicare, să-și extindă capacitatea de a analiza critic situațiile și să își dezvolte capacitatea de a lua în considerare diverse puncte de vedere și soluții.