Criza cauzată de coronavirus a reprezentat o provocare atât pentru înteprinderile mari, cât și pentru cele mici și mijlocii, iar domeniul HoReCa, un pilon important al economiei românești, a fost puternic afectat de pandemie. Sunt concluziile Dianei Hornoiu, HR Manager – Hotel CH București, exprimate într-un interviu pentru platforma GlobalHRManager. Continuarea este pozitivă: ”Cu toate acestea, criza oferă atât provocări, cât și oportunități. Suntem o echipă tânără, prietenoasă, bine pregătită și cu o bună înțelegere, cooperare și sprijin pentru angajați.”
Sănătatea angajaților, o prioritate
Chestionată în legătură cu câtă importanță acordă compania monitorizării stării de sănătate a angajaților, în special sănătății psiho-emoționale, Hornoiu a făcut referire la o rezoluție a Comitetului comun OIM/OMS privind sănătatea la locul de muncă, ce declară că „sănătatea la locul de muncă ar trebui să vizeze promovarea și menținerea la cel mai înalt nivel a stării de bine, din punct de vedere fizic, mental și social a lucrătorilor în toate profesiile; prevenirea în rândul lucrătorilor a îmbolnăvirilor din cauza condițiilor de muncă; protecția lucrătorilor la locul de muncă împotriva riscurilor provocate de factorii dăunători pentru sănătate; plasarea și menținerea lucrătorilor într-un mediu de lucru adaptat la capacitățile lor fiziologice și psihologice”. Pe scurt: „adaptarea muncii la om și a fiecărui om la locul său de muncă”.
”Deși scopul fiecărei companii este profitul, pentru mine, ca angajator și ca om, sănătatea și siguranța angajaților ocupă un loc primordial. Compania respectă periodic toate normele privind riscurile la care s-ar expune angajații și se iau măsuri preventive și de protecție. De asemenea, se oferă abonamente la o clinică privată și se respectă legea sănătății și securității în muncă, periodic se fac controale medicale la sediul nostru, pentru a asigura supravegherea corespunzătoare a sănătății angajaților”, a răspuns intervievata noastră.
Importanța strategiilor de comunicare internă
”Fiind un om care are la bază cinci ani de comunicare și jurnalism și trei de finanțe-bănci în limba engleză, pot afirma cu certitudine că cel mai important lucru care ne ajută în orice domeniu pentru a crea legături, a dezvolta afaceri și conexiuni cu mediul de afaceri, este comunicarea, începând cu cea internă. Fără o comunicare internă de succes, lucrurile în companie întârzie, angajații având dreptul să înțeleagă viziunea și obiectivele și cum să ajungă acolo”, a mai subliniat Diana Hornoiu.
Motivarea angajaților valoroși
Potrivit acesteia, în special în domeniul Horeca, unul din cele mai întâlnite provocări în rândul managerilor și personalului din HR este fluctuația de personal. Și atunci: ”crearea și menținerea unui mediu de învățare care să răspundă rapid nevoilor de dezvoltare ale angajaților este un lucru foarte important pentru companie; de asemenea, motivarea angajaților, prin oferirea de anumite beneficii, și investirea constantă în dezvoltarea lor ne ajută să ne îndeplinim obiectivele.”