FAN Courier, liderul pieței de curierat din România, a investit în ultimii doi ani 7-8 milioane de euro în digitalizare, iar managementul spune că va susține aceste investiții pe termen nelimitat pentru că asigură dezvoltarea companiei. Numai pentru 2022, dacă planurile de robotizare vor fi implementate cu succes, necesarul companiei de forță de muncă nouă ar putea scădea cu 3-4 puncte procentuale, adică în jur de 200 de angajați.
În ultimii doi ani, FAN Courier a investit în digitalizare ( device-uri curieri, software creat intern etc) aproximativ 7-8 milioane de euro, iar managementul companiei anunță ivestiții constante și în anii ce vor urma. Pe termen lung, acționarii nu exclud nici varianta de a intra în acționariatul unei companii mici de tehnologie pentru a avea astfel acces mult mai ușor la inovația digitală. Scopul este de a înlocui pe cât posibil munca repetitivă cu roboți, ceea ce compania a și făcut până acum într-o oarecare măsură. Anul acesta, a lansat chatbotului ȘteFAN, asistentul personal care îi ajută pe clienți cu orice informație, direct de pe site-ul companiei, fără ca aceștia să interacționeze cu serviciul de customer service.
Pe măsură ce investițiile în digitalizare și inteligență articifială cresc, managementul își bugetează cheltuieli mai mici cu noii angajați. Spre exemplu, în cazul în care robotizarea companiei va accelera rapid anul viitor, ar putea crește numărul de angajați cu doar 6-7% față de 10% cât estimează că ar avea nevoie pentru a susține creșterea prognozată a business-ului, de 15%.
Citește mai mult: economica.net