Construirea unui puternic brand de angajator este una dintre prioritățile Kaufland pentru atragerea talentelor potrivite și asigurarea succesului companiei. Potrivit Esterei Anghelescu, Director de Recrutare și Employer Branding, Kaufland România & Moldova, mărturie, în acest sens, stă și titlul de „Angajator de Top” în România primit chiar pentru a noua oară consecutiv, și pentru a șasea oară în Europa, o certificare internațională acordată de Top Employers Institute Olanda. ”Această recunoaștere este un exemplu pentru angajamentul nostru constant față de crearea unui mediu de lucru pozitiv, care valorizează dezvoltarea pofesională și personală a angajaților noștri”, a explicat Estera.
Fiecare membru al echipei trebuie să se simtă respectat și integrat
”În plus, strategia noastră de Employer Branding reflectă, în primul rând, valorile companiei. Sub campania umbrelă de brand de angajator, E timpul pentru ceva nou, promovăm constant oportunitățile de carieră din echipa Kaufland. Totodată, pentru că prețuim diversitatea și știm cât de important este ca fiecare membru al echipei să se simtă respectat și integrat, derulăm programul A.C.C.E.S. pentru angajarea personelor cu dizabilități și ne menținem angajamentul ferm pentru egalitatea de șanse. Un alt demers de Employer Branding care pentru mine este foarte important este crearea de campanii invotative și potrivite pentru grupurile noastre țintă. Fie că sunt pentru Generația Z, fie că sunt pentru persoanele cu dizabilități, fiecare campanie de recrutare și awareness pe care o facem, reușește să ajungă direct la candidații potriviți joburilor noastre”, a mai detaliat Directorul de Recrutare și Employer Branding, Kaufland România & Moldova.
Inovațiile din procesul de recrutare
Potrivit Esterei Anghelescu, compania își adaptează strategiile de recrutare la fiecare grup țintă și personalizează mesajele, astfel încât să rezoneze cu audiența: ”Iar pentru acest lucru, ne uităm inclusiv la cum putem să trducem trend-urile din Social Media în tool-uri utile pentru atragerea talentelor. Un astfel de exemplu unde am îmbinat cu succes inovația, tehnologia și recrutarea este campania Kaufland Dance Talk. Lansată anul trecut ca o provocare pe TikTok, ce părea ca oricare alta: un tutorial de dans, prin intermediul căruia utilizatorii aveau șansa de a câștiga premii. Supriza a fost aceea că dansul reprodus conținea, de fapt, un mesaj de angajare în limbajul semnelor destinat persoanelor cu deficiențe de auz, încurajându-le să aplice pentru un rol în echipa Kaufland. Genul acesta de inițiative ne aduce mai aproape de candidați într-un mod inclusiv și accesibil. Un alt proiect cu care ne mândrim, premiat cu o mulțime de titluri la competiții importante de comunicare sau Employer Branding, este Grand Job Experience, unde am deschis primul magazin Kaufland într-un joc video popular. Cu ocazia acestui proiect, am invitat mai mulți gameri cunoscuți din România să experimenteze diferite roluri și responsabilități din magazin, într-o simulare virtuală. Grand Job Experience este printre proiectele mele preferate. Atât pentru că am reușit să oferim o incursiune fun și atractivă în lumea retailului, cât și pentru că a creat o conexiune cu publicul nostru țintă într-un mod inedit. Acestea sunt doar câteva dintre proiectele care reflectă angajamentul pe care îl avem pentru dezvoltarea și implementarea de noi metode de recrutare inovatoare și creative.”
Diversitatea și incluziunea, elemente fundamentale
”Pentru noi, diversitatea și incluziunea sunt elemente fundamentale pentru a putea avea o cultură organizațională echitabilă și un spațiu în care fiecare coleg se simte integrat și apreciat. La Kaufland, prețuim abilitățile, indiferent de mediul social din care provine, de orientarea religioasă sau cea sexuală, de origine, gen sau vârstă”, a mai spus Anghelescu.
Aceasta a venit și cu un exemplu concret: ”Programul A.C.C.E.S. (Angajare de Candidați cu Cerințe și Evoluții Speciale), lansat inițial ca proiect pilot în octombrie 2019. Acesta este unul dintre cele mai mari și speciale proiecte pentru mine pentru că are ca scop integrarea persoanelor cu dizabilități pe piața muncii. În cei 5 ani de A.C.C.E.S., am angajat peste 500 de persoane cu dizabilități, am reușit să introducem 21 case de marcat pentru colegii în scaun rulant în mai multe magazine Kaufland din țară, am deschis 700 de poziții în toate magazinele noastre din România, în platformele noastre logistice din Ploiești și Turda, precum și în sediul central din București. ”
Compania valorizează egalitatea de gen
”În plus, compania noastră valorizează egalitatea de gen și, de aceea, mă bucur să împărtășesc faptul că jumătate dintre rolurile de conducere sunt ocupate de femei, asigurând o reprezentare echilibrată de gen. Mai mult, avem o companie diversă din toate punctele de vedere. Ne mândrim cu membrii echipei noastre de toate vârstele, de la cei mai tineri de 16 ani până la colegii seniori de peste 70 ani, precum și cu o diversitate culturală, având colegi din 17 naționalități în echipă. Iar aceste diferențe nu pot decât să ne facă mai puternici, mai curioși să învățăm unii de la ceilalți și să ne consolideze ca echipă”, a concluzionat reprezentanta Kaufland.