„Provocarea principală a echipei noastre de HR rămâne lipsa forței de muncă pe anumite segmente, situație în care procesul de recrutare durează mai mult decât ne-am dori. De asemenea, există situații în care ne asumăm rolul de instruire, ca foarte mulți angajatori de altfel, și realizăm calificarea la locul de muncă, proces care poate prelungi uneori perioada de integrare”, spune Georgeta Iancu, Director Resurse Umane, Micul Fermier, în interviul acordat platformei GlobalHRManager.ro.
Deși compania s-a gândit la angajarea de personal din afara țării, nu a pus în practică acest proiect, deoarece în domeniul în care activează compania Micul Fermier, comercializarea de echipamente pentru casă și grădină, piese de schimb și consumabile, este foarte importantă comunicarea în limba română. Mai mult, toate ambalajele, etichetele și sistemele sunt în limba română.
Georgeta Iancu spune că starea de sănătate a angajaților este monitorizată prin examenele regulate de medicina muncii și prin asigurarea unui abonament pentru angajați la o clinică privată. “Starea emoțională a angajaților este o preocupare constantă și tot ceea ce facem la nivel de leadership este cu grijă față de oameni. Astfel, stilul de leadership, deciziile managementului, Regulamentele, CCM cu drepturi și obligații ale părților, Codul de etică prin care stabilim cum interacționăm și comunicăm în cadrul companiei, toate sunt gândite și implementate luând în considerare modul în care acestea pot influența climatul organizațional. Astfel, avem discuții de feedback încă din perioada de probă, planuri de training și dezvoltare, workshopuri cu teme de comunicare, leadership, coaching, chestionar privind climatul organizațional aplicat în mod regulat. Ne preocupă respectarea reglementărilor legale, în special cu privire la programul de lucru în vederea menținerii echilibrului dintre viața profesională și cea personală”, explică interlocutoarea noastră.
Compania oferă beneficii precum tichete de masă, de vacanță, decont de transport, bonus lunar de performanță, bonus anual de performanță, asigurare medicală privată, cadouri la aniversarea zilelor de naștere, zile libere pentru evenimentele de familie oferite prin CCM aplicabil la nivelul grupului de firme Micul Fermier.
“Performanța este evaluată atât lunar, cât și anual, prin stabilirea obiectivelor la începutul fiecărui an și segmentarea acestora la nivelul fiecărei luni. Avem implementată procedura de evaluare care este aplicată la nivelul fiecărui loc de muncă”, adaugă Georgeta Iancu.
Întrebată cum răspunde provocării permanente de a reuși să rețină în companie angajații valoroși, Director de HR Micul Fermier spune: „Suntem alături de angajații noștri de la momentul deciziei de angajare, printr-un program riguros de integrare, ceea ce face ca noii colegi să se simtă bineveniți încă din prima zi. Oferim salariul corect, beneficii, respectăm drepturile angajaților, dăm dovadă de flexibilitate și înțelegere atunci când există situații personale de rezolvat”.
„Brandul de companie este important și ne preocupă în mod permanent imaginea noastră în piață, pentru a ne asigura o rată ridicată de atracție ca angajator și de retenție, în același timp”, concluzionează Georgeta Iancu.