„În ultimii ani am lucrat foarte mult pentru a răspunde corect provocării de a reuși să reținem în companie toți angajații valoroși. În acest sens, am intervenit mult la partea de Compensation & Benefits, creând oferte de angajare cu mai mulți pași salariali, motivând astfel noii angajați să învețe și să performeze. De asemenea, am mers foarte mult pe promovările interne, astfel valorizând oamenii buni”, spune Gyöngyi Hunyadi, Human Resources Manager, VCST Automotive Production Alba, în debutul interviului pentru platforma GlobalHRManager.ro.

De altfel, în cadrul tradiționalului evenimentul de sfârșit de an al companiei există gala „Angajatul anului”, unde sunt premiați cei mai merituoși colegi, din toate cele trei categorii – White collars, Blue collars NDP și Blue collars DP – votați de angajații însăși.

Avem și un eveniment intern organizat trimestrial, unde premiem public colegii care au avut cele mai grozave idei de îmbunătățire implementate. Nu în ultimul rând, ținând cont de valorile noastre – Trust, Embracing diversity, Winning with us, Passion to exceed – am creat o cultură organizațională sănătoasă, „a oamenilor”, unde angajatul este plasat pe primul loc, având suficient spațiu pentru a oferi idei și puncte de vedere care vor fi întotdeauna luate în considerare. Ca și clasificare mai concretă, aș zice undeva între cultura de tip clan și cea ierarhică”, explică interlocutoarea noastră.

„Oamenii sănătoși au vise, iar cei bolnavi au un singur vis”

Lista de beneficii oferită angajaților de către VCST Automotive Production este una impresionantă: Bonus lunar/ semestrial; Tichete de masă – 33 RON / zi lucrătoare; Tichete cadou zi naștere – 280 RON net; Tichete cadou 8 Martie – 100 RON net; Prima anuală de fidelitate; Prima Paște și Crăciun  (300-1.000 RON net); Prima aniversară de 10 ani – 650 RON net; Plata orelor suplimentare; Bonus recomandare colegi  (200-1.000 RON net/pers.); Asigurare privată de sănătate; Decontare transport; Cantina subvenționată 50% de către companie.

„Lista de beneficii fost permanent îmbunătățită și, în multe zone ale sale (de exemplu, prima anuală de fidelitate, primele de Paște și Crăciun), ținem cont de senioritatea angajaților în companie. Putem spune că în această arie ne situăm peste multe companii din domeniul Automotive”, afirmă Gyöngyi Hunyadi.

Potrivit acesteia, se oferă și o asigurare medicală privată, pentru că „oamenii sănătoși au vise, iar cei bolnavi au un singur vis”, iar managementul companiei dorește ca angajații să fie sănătoși și motivați. „Știm cu toții că sistemul de sănătate de stat este de o calitate cel puțin îndoielnică și, încă de la începutul înființării fabricii – de mai bine de 10 ani,  s-a luat în considerare acordarea acestui beneficiu foarte utilizat și apreciat”.

„Colaborarea cu olx pentru recrutare a dat super-rezultate”

În ceea ce privește promovarea diversității și incluziunii în organizație, managerul de HR ne oferă câteva exemple care vorbesc de la sine:

  • procentul femeilor în fabrică este de peste 40%, într-o industrie predominant masculină;
  • vârsta medie în fabrica este de 37 de ani și a rămas aproape constantă, cel puțin în ultimii 5 ani;
  • există angajați din toate cele 4 generații care sunt acum în câmpul muncii.

Am întrebat-o pe Gyöngyi Hunyadi care sunt modurile în care evaluează performanța și implicarea angajaților. Avem un sistem de evaluare a performanței atât pentru white collars, cât și pentru blue collars, cu KPI foarte bine stabiliți, comunicați și agreați. Cei din white collars și NDP sunt evaluați semestrial, iar cei din blue collars DP sunt evaluați lunar. În cazul tuturor categoriilor de angajați, dacă rezultatele sunt peste așteptări, se acordă un bonus de performanță și, o dată pe an, creștere salarială”, explică intervievata.

Legat de inovațiile la care apelează în procesul de recrutare, Gyöngyi Hunyadi recunoaște că în ultimii 4 ani a trebuit să recurgă la diverse abordări out-of-the-box și vă oferă două exemple:

Am făcut campanie de recrutare în zona montană a județului Alba, cu ajutorul autorităților locale, pentru a ne face cunoscuți și pentru a lua pulsul oamenilor din acele zone.  A fost o campanie încununată de succes. Apoi, am luat în considerare colaborarea cu olx. Recunosc că la început am fost foarte neîncrezătoare că va funcționa, dar, iată că, din nou, învățăturile de la cursurile de Change Management au fost inutile, fiindcă era o provocare nouă, dar care a dat super-rezultate”.

„Punem foarte mare accent pe dezvoltarea competențelor angajaților”

Gyöngyi Hunyadi mai spune că brandul de angajator al companiei a fost construit cu multă muncă în ultimii șase ani, prin participarea la târguri de joburi, prin advertoriale, interviuri în social media, dar acesta trebuie permanent reactualizat și „ținut în viață”.

Pot să vă spun că cei mai buni ambasadori sunt angajații, cărora le pasă de locul lor de muncă, pentru că acolo își petrec cel puțin 8 ore/zi. Pentru că unii dintre ei au și familia acolo, unii sunt de la începutul fabricii acolo, pentru că mediul de lucru este unul sănătos și pentru că sunt ascultați.

Pentru lidera echipei de resurse umane a VCST Automotive Production, cele mai importante provocări ale acestui an se anunță cele generate de automatizare și de adaptare la cerințele clienților. Acestea apar în mod specific la categoriile de angajați din zona Blue collars NDP, respectiv Specialiști, ca de exemplu Tehnicieni de Mentenanță și Inspectori de Calitate.

Așa cum stiți, școala românească nu ne este de prea mult ajutor, astfel că, dacă ne dorim oameni pregătiți, noi ca și angajatori trebuie să investim în ei. Tocmai din acest motiv, punem foarte mare accent și investim în dezvoltarea competențelor angajaților noștri, folosind atât resurse interne cât și externe. Când vorbesc despre resurse interne, aici mă refer la colegii ingineri, care au expertiza necesară de a livra astfel de traininguri”, concluzionează Gyöngyi Hunyadi.