Întâlnirea Comunității OSC – GlobalHRManager din luna aprilie a abordat o temă de mare importanță, Reziliență și soluții pentru managementul crizei.
Invitații evenimentului au fost Ileana Alexandru, vicepreședinte HR, Mega Image, Crina Ilie, People Function Leader, Genpact Europe&Africa și Georgeta Savu, psihoterapeut cu specializare în psihoterapie cognitiv-comportamentală.
Alături de Ioana Marcu, moderatorul întâlnirii, invitații au discutat despre cum își sprijină specialiștii de resurse umane echipele în momentele dificile, cum îi pregătesc pentru a le preîntâmpina și a le depăși, dar și cum pot ajuta colegii aflați în situații limită.
Ileana Alexandru, vicepreședinte HR, Mega Image, a menționat că în organizație există proceduri pentru managementul situațiilor de criză încă din perioada de dinaintea pandemiei. Referitor la criza izbucnită recent „Am avut două planuri de acțiune. Unul din cele două planuri a fost concentrarea pe suportul material pe care putem să-l oferim (parteneriate cu diferite organizații și Crucea Roșie). Pe când celălalt plan face referire la focusul asupra angajaților noștri (din punct de vedere emoțional).” a mai menționat aceasta.
Având în vedere și criza izbucnită anterior pe fondul pandemiei, Ileana Alexandru a precizat că a fost păstrat și integrat modul de lucru hibrid pentru angajații din backoffice, pentru că până în pandemie fusese considerat un mod de lucru pentru situațiile de criză.
Despre rolul leaderilor în implementarea soluțiilor pentru managementul crizei, Ileana Alexandru a afirmat că există o presiune deosebită asupra managerilor de a asigura continuitatea businessului într-un context de criză. „Presiunea reprezintă, în primul rând, un volum mai mare de muncă, dar și de stres.” a menționat aceasta.
Mai mult, ea a apreciat că este necesară revizuirea modelului de leadership în organizație, având în vedere noul context și nevoia de noi capabilități (empatie, remote leadership).
Comunitatea OSC-GlobalHRManager este administrată de Oameni și Companii-OSC. OSC oferă soluții de marketing utilizând un ecosistem propriu de +100 comunități business sau profesionale și 42 platforme digitale asociate. O listă cu aceste platforme puteți vedea aici. O listă de comunități, aici.