„Ne pregătim pentru o nouă majorare a accizei la bere de la 1 ianuarie, dar mai îngrijorător este în acest moment cumulul de impact venit din multiplele măsuri incluse în acest pachet și lipsa aceasta de încredere că lucrurile pot să revină pe un făgaș de dialog mai normal”, a afirmat Julia Leferman, director general al Asociaţiei Berarii României, în cadrul dezbaterii profesionale CLCC cu tema: “Şi cu asta ce-am făcut? Efectele pachetului de măsuri fiscale asupra economiei”.

Impactul măsurilor fiscale reprezintă un motiv de îngrijorare pentru sectorul berii

„Dialogul dintre stat cu mediul de business a fost unul extrem de haotic pentru că este foarte greu să te pregătești pentru impactul unor măsuri anunțate pentru ca, ulterior, când le prezinți și încerci să ai o discuție aplicată pe acestea, să ți se spună că nu acestea au fost cele avute în vedere și oricum nu se cunosc celelalte.”

Măsurile actuale creează incertitudine: În acest moment [cei din sectorul berii] sunt puși în fața unor măsuri fiscale al căror impact îl analizează și sunt îngrijorați de riscul de a se trezi cu noi taxe adoptate peste noapte, dat fiind faptul că a dispărut orice fel de pârghie ca acestea să mai fie supuse dezbaterii cu mediul privat.”

În continuare, Julia Leferman a subliniat faptul că sectorul pe care-l reprezintă s-a confruntat pentru al doilea an consecutiv cu o decizie de majorarea accizei la bere anunțată în iunie cu implementare de la 1 septembrie, după ce anul trecut s-a întâmplat același lucru în iulie cu implementare de la 1 august.

Există un calendar de indexare anuală a accizei care asigură indexarea acestei taxe la întâi ianuarie al fiecărui an, ceea ce este un element de predictibilitate cu care au lucrat 5 ani și care a fost o colaborare benefică de ambele părți pentru că a conferit predictibilitate industriei și stabilitate pe veniturile statului”, explică directorul general.

Aceasta consideră că Ministerul Finanțelor nu a lucrat integrat la noile măsuri, iar analiza integrată de impact lipsește cu desăvârșire.

Există un efort pe care mediul privat în ansamblu îl face în continuare pentru a face față acestei perioade hiperinflaționiste, pe care o parcurgem cu multiplii influențatori externi.”

Această instabilitate și lipsă de predictibilitate cu care se confruntă [mediul privat] în dialogul cu autoritățile locale nu va face decât să-și lase amprenta negativă pe nivelul de investiții care vor mai veni către România și pe viteza cu care acestea vor fi făcute. Orice fel de majorare de taxe translatată într-un fel parțial sau integral în costuri va duce la o povară fiscală suplimentară, în primul rând pentru cetățeni.

Statul român ar trebui să-și definească posibilitățile și să încerce apoi să-și acopere nevoile pe care le are și să prioritizeze aceste nevoi pentru că o taxare suplimentară nu va rezolva problema nevoilor în creștere și necontrolate ale statului”, menționează Julia Leferman.

Dacă privim viitorul apropiat este esențial să ne întoarcem la nevoia de stabilitate, de predictibilitate și de dialog. Această stare de incertitudine, care planează asupra sistemului fiscal din România, reduce mult din apetitul investițional față de piața noastră”. Aceasta este concluzia reprezentantei Asociației Berarii României.

 

Înregistrarea întâlnirii „Şi cu asta ce-am făcut? Efectele pachetului de măsuri fiscale asupra economiei” poate fi urmărită integralAICI.

Reuniunile CLCC

Întâlnirea digitală a fost organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.