Ghidul întocmit de Ministerul Muncii și Protecției Sociale vine în sprijinul angajaților și al angajatorilor din sectorul public și deopotrivă, din sectorul privat, încercând să aducă soluții și recomandări pentru desfășurarea activității de muncă în condiții de siguranță dar și măsuri aplicabile în diverse situații potențiale cu care aceștia se pot confrunta la locul de muncă.
Obligații:
Angajatorul – atenție sporită pentru angajatorii cu un număr mai mare de 50 de angajați
>> informează angajații cu privire la precauțiunile universal valabile:
– menținerea distanței sociale de minimum 1,5 metri în toate zonele publice;
-menținerea igienei riguroase a mâinilor, cu apă și săpun, timp de cel putin 20 de secunde sau cu dezinfectanți avizați , ori de câte ori este nevoie;
-evitarea atingerii feței cu mâinile nespălate/nedezinfectate;
– menținerea igienei respirației: tuse și/sau strănut ( în plica cotului sau în șervetel de unică folosință), rinoree (în șervețel de unică folosință).
După utilizare, șervețelul de unică folosință va fi aruncat în recipientul de colectare a deșeurilor și se va efectua IMEDIAT igiena mâinilor, limitarea contactului cu alte persoane la maximum 15 minute, la o distanță de minimum 1,5 m;
Citește mai mult: legislatiamuncii.manager.ro