Ultimul an ne-a învățat multe lucruri: cum să lucrăm de acasă, cum să efectuăm mai multe sarcini, să lucrăm singuri, să inițiem întâlniri digitale, să activăm și să dezactivăm sunetul în timpul acestor întâlniri, ș.a.m.d.

La HEINEKEN UK a avut loc un proces de schimbare permanemtă a modului de lucru. Pasiunea, flexibilitatea și rezistența angajaților a fost impresionantă. Li s-a cerut să rămână acasă și să-și amenajeze „biroul” acolo. Li s-a cerut de asemena, celor care puteau lucra doar fizic în fabrică, să vină la muncă în cele mai grele momente.

Jane Brydon, People Director, HEINEKEN UK dezvăluie evoluția muncii din timpul pandemiei:

  1. Am început să îmbrățișăm „munca mai inteligentă”, oferindu-le angajaților flexibilitatea de a decide cum, unde și când lucrează. Ne-am adaptat rapid și am permis crearea propriului „birou la domiciliu”, oferind subvenții pentru echipamente noi. În fabrici am creat noi modalități de lucru pentru a menține angajații distanțați și am pus în aplicare proceduri de testare Covid-19.
  2. Am introdus noi modalități de lucru, cum ar fi o oră de „timp pentru mine” în fiecare zi lucrătoare între 12.30 și 13.30, pentru a permite colegilor să se recreeze puțin. De asemenea, am oferit zile suplimentare de concediu pentru a ne asigura că își reîncarcă bateriile.
  3. Ultimul an a testat rezistența tuturor. Știm că uneori izolarea și incertitudinea au afectat angajații. Așadar, noi oferim o serie de servicii pentru a sprijini bunăstarea mentală a angajaților noștri. Acestea includ Programul nostru de asistență pentru angajați, cu cei mai buni medici, oferind un sprijin excelent pentru sănătatea mintală. Avem, de asemenea, peste 70 de campioni ai sănătății mintale, care sunt acolo pentru a vorbi cu angajații de de câte ori este nevoie.
  4. Am încurajat colegii să rămână activi și să aibă grijă de ei înșiși. Bunăstarea fizică și mentală sunt pietrele de temelie ale strategiei noastre de bunăstare a angajaților. Știm că încurajarea colegilor noștri să rămână activi are un impact pozitiv asupra stării lor de spirit. De aceea, am introdus o provocare la începutul acestui an. Ne-am dorit să se implice cât mai mulți , astfel încât toate tipurile de activități care aduc bunăstare să fie luate în calcul – mersul pe jos, ciclismul, dansul, yoga, meditația, și lista continuă.

În plus, pentru angajații care caută mai multă provocare, am reintrodus anul acesta HEINEKEN Race to the Castle, unde pot alerga 25, 50 sau 100 km pe parcursul a două zile în Northumberland.

  1. Angajații ne-au spus că a face bine în comunitatea lor înseamnă mult pentru ei, mai ales în perioade ca aceasta. De aceea acordăm fiecăruia trei zile concediu plătit în fiecare an pentru activități de voluntariat. Și ca răspuns direct la pandemie, anul trecut am introdus Fondul comunitar HEINEKEN în parteneriat cu Neighborly. Prin intermediul fondului am donat 250.000 de lire sterline unor organizații caritabile locale.
  2. Asigurarea faptului că oferim colegilor informații și asistență relevante și actualizate a fost esențială pentru noi în timpul pandemiei. Am actualizat frecvența de comunicare și am folosit ca spațiu de lucru Facebook-ul pentru a menține oamenii conectați. Am eliminat evenimentele față în față și am îmbrățișat evenimentele virtuale. Am introdus periodic actualizări video de la echipa noastră de management, pe care toți angajații le pot viziona în direct sau înregistrate, și am stabilit o serie de evenimente virtuale ‘What’s Brewing’ pentru a oferi un nivel mai profund de informații cu privire la diverse subiecte.
  3. Poate vă întrebați cum știm ce este în mintea angajaților noștri. Pe lângă faptul că i-am încurajat în mod regulat pe managerii noștri să verifice angajații în mod individual, am realizat sondaje online cu impulsuri pentru a obține feedback în momentul respectiv. În plus, am introdus sesiuni live online „JAM” pentru a obține feedback în timp real și discuții în forumuri. Rezultatele ne-au ajutat să ne modelăm gândirea și noile modalități de lucru.

Consider că această criză Covid-19 este cel mai provocator mediu pe care l-am văzut vreodată și sunt mândră de modul în care am reușit să trecem prin ea. Știu că ies din această pandemie mai puternică, mai rezistentă, susținută de colegi fantastici și cu o „cultură mixtă” mai flexibilă, declară Jane Brydon.

Sursa: http://hrnews.co.uk/how-heineken-uk-engaged-colleagues-during-the-pandemic/